جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
منوچهر متکي وزير سابق امور خارجه کشورمان در بيانيه‌اي ضمن رد اظهارات مسئولان عالي دولتي بر بي‌خبر بودن خود از برکناري و مراسم توديع تاکيد کرد.

دفتر منوچهر متکي در پاسخ به اظهارات مسئولان رياست جمهوري، توضيحات وي را به منظور آگاهي افکار عمومي به شرح ذيل در اختيار رسانه ها قرار داد:

به نام خداوند جان و خرد

 

« در پي اقدام غير اسلامي، خلاف عرف سياسي و ديپلماتيک و توهين آميز در نحوه برکناري وزير امور خارجه ، به نظر نمي رسيد آقايان متوجه علت اصلي سئوال و اعتراض آحاد مختلف جامعه در اين مورد نشده باشند. صورت مسئله کاملا روشن است؛

1- آيا وزير امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جريان زمان حتي تقريبي برکناري خود قرار گرفت؟ خير.

 

2- آيا وزير امور خارجه از جانشين خود و روز مراسم توديع(!) آگاه بوده است؟ خير.

 

3- آيا رئيس جمهور مي دانست وزير امورخارجه در اين ماموريت به حداقل دو کشور سفر مي کند؟ آري.

 

مقرر بود ماموريت وزير امور خارجه صبح روز يکشنبه 21/9/1389 آغاز و با ورود به تهران حوالي ظهر روز چهارشنبه 24/9/1389 پايان پذيرد.

 

وزير امور خارجه خبر برکناري خود را روز دوشنبه در اثناي ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان مي شنود!

 

لذا بار ديگر ضمن تکذيب آنچه که در مراسم معارفه مبني بر آگاهي اينجانب از زمان برکناري و مضحک تر از آن، اطلاع از روز برگزاري مراسم توديع مطرح گرديد و تاکيد بر رعايت صدق در گفتار به ويژه براي مسئولين اعلام مي دارم:

 

اين بد اخلاقيها را متوقف کنيد زيرا نه زيبنده نظام اسلامي و سيره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزيز ايران همخواني دارد. ان شاءالله چنين خواهد شد.»

 

بنده خدا – منوچهر متکي

3/10/1389

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما