جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ هيچ گونه افزايشي در شهريه مدارس دولتي و غير دولتي و در هيچ بخش از آموزش و پرورش به وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار شهر، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه نواختن زنگ «پژوهش» كه در جمع خبرنگاران در خصوص تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بر افزايش نرخ خدمات و شهريه مدارس، گفت: در هيچ بخش از آموزش و پرورش افزايش شهريه نخواهيم داشت و هر زمان نياز به مساعدت باشد با ستادي كه در دولت تشكيل شده است كمك‌هاي لازم انجام خواهد شد.

 

وي يادآور شد: براي اين منظور هفته گذشته يك نوبت از سرانه مدارس به حساب آنها واريز شده است، لذا هيچ مدرسه‌اي نبايد اعلام كند كه قبوض آب، برق و گاز را نپرداخته است و همه ادارت موظفند تمامي اين قبوض‌ را پرداخت كنند.

 

مشكل بيمه طلايي بازنشستگان در حال حل شدن است

وزير آموزش و پرورش در خصوص كارت بيمه طلايي بازنشستگان عنوان كرد: رييس جمهور شخصا پيگير اين موضوع هستند و در دولت نيز مطرح شده است، ضمن اينكه از سوي رييس جمهور دستوري صادر شده است كه اين كار با جديت انجام شود و بر همين اساس جلسه‌اي كه مقرر شده بود بين بيمه مركزي ، بيمه ايران و آموزش و پرورش برگزار شود، امروز نهايي خواهد شد.

 

حاجي بابايي عنوان كرد: مشكل بيمه طلايي بازنشستگان در حال حل شدن است، البته رقم آن مقداري بالاست، اما مهم نيست، چرا كه مي خواهيم همه معلمان بازنشسته از اين بيمه و خدمات آن برخوردار شوند.

 

وي درخصوص وجود برخي از مشكلات بيمه طلايي در مراكز درماني و بيمارستان‌ها ، بيان كرد: 3/96 درصد مراكز درماني طرف قرار داد بيمه ايران هستند و در شهري همچون تهران قطعا به علت بالا بودن تعداد مراكز درماني مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، اما در بعضي از نقاط مشكلاتي عنوان شده كه ما آن را پيگيري كرديم، لذا ممكن است كارمندي توجيه نباشد و مشكلاتي در اين خصوص به وجود آيد.

 

ايجاد معاونت پژوهشي در ادارات آموزش و پرورش

وي در خصوص برنامه‌هاي «پژوهش» در مدارس نيز ، افزود: بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش بر مبناي پژوهش محوري است، به همين دليل تلاش كرديم در طول يك سال گذشته همه برنامه‌هاي وزارتخانه را بر همين اساس اماده كنيم.

 

وزير آموزش و پرورش طرح انتقال تمام پژوهش‌ها به پژوهشگاه معلم را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در خصوص پژوهش محوري عنوان كرد و توضيح داد: با تجميع پژوهش در پژوهشگاه معلم همه اساتيد پژوهشگر و همچنين همه پژوهش‌ها در يك مركز تجميع مي‌شود تا برنامه‌هاي كاربردي‌تري ارائه شود.

 

وزير آموزش و پرورش در پايان همچنين ايجاد معاونت پژوهشي در تمام ادارات آموزش و پرورش كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي عنوان كرد و گفت: توسعه هنرستان‌ها و همچنين برنامه‌هاي پژوهشي با محوريت مدرسه از مهمترين برنامه‌ها در اين زمينه است.

 

امسال  هيچ استخدامي نخواهيم داشت

حاجي‌بابايي در خصوص استخدام چهار هزار نيروي تعيين تكليف شده نهضت سوادآموزي در سال جاري نيز خاطر نشان كرد: در حال حاضر در حال تدوين و تبيين بودجه سال 90 آموزش و پرورش هستيم.

 

وي يادآور شد: همه تمركز آموزش و پرورش در اين محور تدوين بودجه سال 90 قرار گرفته كه ببه اين دليل امسال قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت و همه برنامه‌ها پس از نهايي شدن بودجه سال آينده خواهد بود.


نظر شما