شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۹۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
شهردار منطقه 21 با تشريح اهم فعاليت‌هاي ستاد برف‌روبي منطقه از آماده شدن اكيپ‌هاي اجرايي جهت اجراي عمليات به موقع برف روبي در سطح محدوده منطقه خبر داد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21 ، محمد صارمي‌زاده رييس ستاد برف‌روبي و شهردار منطقه با تشريح اهم فعاليت‌هاي ستاد برف‌روبي منطقه از آماده شدن اكيپهاي اجرايي جهت اجراي عمليات به موقع برف روبي در سطح محدوده منطقه خبر داد.

رييس ستاد برف روبي، برنامه ريزي و فراهم نمودن تمهيدات لازم و هماهنگي و تعامل سازمانها و نهادهاي مردمي به منظور بهره گيري از توانمنديها و ظرفيت‌هاي موجود براي مقابله با بحران برف و مشكلات ناشي از بارشهاي احتمالي باران در جهت فراهم كردن آسايش شهروندن و روان سازي ترافيك را مورد تاكيد قرار داد.

شهردار منطقه عنوان كرد: اعضاي ستاد با برگزاري جلسات متعدد وبحث و تبادل نظر به منظور تجميع توانمنديهاي منطقه در قالب ماشين آلات و نيروي انساني، آگاه سازي شهروندان براي استفاده از تجهيزات ايمني و مشاركت آنها در عمليات برف روبي، بهره گيري از نيروهاي شوراياري محله و شهرياران جوان ، چگونگي شناسايي معابر و شارژ مخازن شن و نمك و محل استقرار كيسه هاي نمك ، استقرار سايتهاي برف روبي در سطح منطقه و نواحي، از جمله اقدامات مي باشد.

محمد صارمي‌زاده اظهار داشت: با توجه به اينكه منطقه 21 در برگيرنده چندين شبكه بزرگراهي عبوري و  محوري شهر تهران  ميباشد لذا با استقرار  و جانمايي 14 سايت برف روبي  در سطح نواحي منطقه، اداوات و تجهيزات و انواع ماشين آلات ويژه برف روبي نظير لودر، گريدر، كاميون و خودروهاي مجهز به تيغه برف روبي به همراه استفاده از  مخلوط متناسب شن و نمك  مخصوص، تا حد امكان با بكارگيري تمام تجهيزات از بروز يخ زدگي  و لغزندگي و انسداد معابر و ايجاد ترافيك و تصادفات جلوگيري ميگردد. و ايمني لازم  براي روان سازي و آسايش شهروندان و عابرين فراهم مي‌شود.

شهردار منطقه در رابطه ديگر فعاليت هاي اين ستاد گفت: کنترل رفت و روب و جمع آوري زباله ها، پيگيري و اعلام امور مربوط به سد معبر ساختماني، ايمن سازي موانع خطرناک، آماده باش کامل در زمان بارش برف و باران و رفع آبگرفتگي هاي انهار و تشکيل ستادهاي مرکزي و فرعي جهت مشخص کردن مسيررفت و برگشت و جانمايي گريدرها در هر ناحيه، پاک سازي معابر و خيابان هاي سطح منطقه جهت عبور و مرور وسايل نقليه از جمله اقداماتي است که از سوي اين ستاد صورت مي گيرد.

وي خاطر نشان کرد: همچنين پاکيزگي انهار روباز و روبسته در سطح منطقه در حال انجام است و منطقه 21 آمادگي کامل جهت استقبال از فصل زمستان و بارش برف و باران را دارد. شهردار منطقه خاطر نشان كرد: جلب مشاركت مردمي در عمليات برف روبي، برنامه ريزي جهت افزايش سرعت اكيپهاي برف روبي وايجاد بسترهاي لازم در زمينه هاي مختلف مطابق چارت سازماني با همكاري اعضاي ستاد اقدام  خواهد شد و اميدواريم رضايت‌مندي شهروندان حاصل شود.

نظر شما