شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها/
بهمن دري که در جلسه شوراي مديران معاونت سخن مي‌گفت با اشاره به ثبات قيمت کتاب و حتي کاهش آن با توجه به اجرا شدن طرح هدفمند کردن يارانه‌ها گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و با توجه به اينکه حوزه فرهنگ از پيشگامان اجراي اين طرح ( با حذف يارانه هاي کاغذ از سال 86) به شمار مي‌آيد قطعا شاهد افزايش قيمت کتاب ها نخواهيم بود .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را طرحي ملي و الگوي مناسب براي منطقه و حتي کشورهاي ديگر دانست و ادامه داد: جزء معدود کشورهاي هستيم که اين طرح را دراين سطح اجرا مي کنيم و در حقيقت هدفمند سازي يارانه ها در راستاي اجراي شدن سند چشم انداز 1404 صورت مي گيرد و عزمي ملي مي طلبد .

 

معاون امور فرهنگي خاطر نشان کرد: همانگونه احتمال افزايش قيمت برخي کالا را خواهيم داشت موج کاهش قيمت ها را نيز در برخي اقلام شاهد خواهيم بود و در نهايت پ‍يش بيني مي شود که بزودي يک دوره ثبات ايده آل برسيم و اين طرح ملي با موفقيت کامل رو به رو شود .

 

دري صرف جويي و درست مصرف کردن را از پي‍امد هاي اين طرح دانست و گفت : صنعت چا‍پ و نشر کشور آمادگي لازم را براي سربلند بيرون آمدن از اين آزمون دارد و قطعا با ابزارهاي کنترل بازار مي توانيم جلوي افزايش قيمت احتمالي راگرفته و حتي شاهد کاهش آنها باشيم .

 

وي اعتبار درنظر گرفته شده براي خريد کتاب ها و تغيير در آيين نامه خريد کتاب را از ابزار و محور هاي کنترل قيمت کتاب عنوان کرد و گفت : بودجه 200ميليارد ريالي ‍ خريد کتاب و تغيير شيوه خريد در کميته خريد مي تواند اقدام حمايتي مناسبي براي کاهش قيمت کتاب ها نيز باشد .

نظر شما