شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
معاونت مشارکت هاي مردمي سازمان بهزيستي استان تهران در حمايت از زنان سرپرست خانوار تصريح كرد: براي اين منظور پروژه پيشوا با 144 واحد در 22 بهمن افتتاح خواهد شد.

زينب عبدالله زاده معاونت مشارکت هاي مردمي سازمان بهزيستي استان تهران در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص آمار زنان مبتلا به HIV تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار سازمان بهزيستي گفت : به دليل محرمانه بودن نمي توانيم آماري را ارايه دهيم.

عبدالله زاده درخصوص وضعيت اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اين سازمان اظهار داشت: ما تا کنون نتوانسته ايم خدمات مناسبي را به کار آفرينان ارائه کنيم و تنها ابزار حمايتي ما از اين قشر بحث سهم بيمه کارفرماست که آن هم رقم بسيار ناچيزي را به خود اختصاص داده است. متاسفانه هر سال زماني که مجموعه اعتبارات سازمان اعلام مي شود ما بيش از قبل نگران مي شويم و نسبت به تعهدات انجام نشده خود احساس مسئوليت مي کنيم.


وي گفت: هر چند کمک هاي ما به کارآفرينان ناچيز است اما با تمام اين اوصاف از کارآفرينان دعوت به عمل مي کنيم تا فضاي بازي را براي کسب و کار معلولان فراهم آورند.


عبدالله زاده به آمار نگران کننده بيکاري در جامعه معلولي اشاره کرد و بيان داشت: آمارها حکايت از بيکاري 67 درصدي معلولان دارد که از نظر ما اين ارقام بسيار نگران کننده است قانون جذب سه درصدي معلولان در ادارات دولتي پاسخگوي فضاي کسب و کار نيست و بايد نگرشي جديد به آن داشت.


معاونت مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي استان تهران يارانه هاي دولتي را زمينه ساز مناسبي براي ايجاد اشتغال معلولان معرفي کرد و افزود: دولت با اهداي اعتبارات مي تواند بيشترين حمايت را از معلولان انجام دهد و از سوي ديگر به کار آفرين اين نکته را گوشزد کند که مورد حمايت قرار مي گيرد.


وي يادآور شد: جهت توانمندسازي معلولان در بحث اشتغال اعتبارات و وجوه ويژه اي از صندوق مهر رضاو بنگاههايي كه در طرح هاي زودبازده از اختيارات منابع بانكي خود استفاده مي كنند به عنوان بانك عامل استفاده مي شود.


عبدالله زاده گروه هاي هميار در حوزه اجتماعي را داراي تخصص در ساماندهي و اشتغال جامعه هدف سازمان بهزيستي دانست و گفت : اين گروهها با شناسايي و آموزش جامعه هدف در ارتقا وضع معيشتي اين زنان اقدامات اجرايي بسياري انجام داده است.


وي با اشاره به مصوبه طرح حمايت از مشاغل خانگي و توانمند سازي وزارت كار تصريح كرد: در اين زمينه بسترهاي مناسبي براي توليد انواع كالا و بسته بندي براي اشتغال زنان سرپرست خانوار فراهم شده است.

نظر شما