شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۴
در افتتاح جشنواره هنرهاي تجسمي جوان مطرح شد
پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان عصر ديروز چهارشنبه 15 دي‌ماه در نگارخانه خيال شرقي و آيينه خيال موسسه فرهنگي هنري صبا و با حضور محسن مومني، مرتضي گودرزي ديباج و مسعود شجاعي طباطبايي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مومني رييس حوزه هنري ضمن بازديد از آثار در جمع خبرنگاران درباره اين جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه هنرمندان جوان ما در اين جشنواره حضور پررنگي دارند و از لحاظ تکنيک و زاويه ديد تنوع چشمگيري در ميان آثار ديده مي‌شود. به‌ويژه اين‌که حضور پررنگ جوانان شهرستاني، اين جشنواره را پررونق کرده است.

مومني گفت: آثار اين جشنواره قطعا نقد و بررسي مي‌شوند و اميدوارم در دوره‌هاي بعدي شاهد تقويت مفاهيم در آثار جوانان باشيم.


وي در ادامه سخنانش از دائمي شدن دبيرخانه اين جشنواره خبر داد و گفت: براي معرفي چهره‌ةاي برگزيده و شاخص، استادان با تجربه در اين دبيرخانه حضور خواهند يافت تا بتوانند هنرمندان جوان برجسته‌ و با استعداد را وارد بازار کار کنند. اميدوارم در اين زمينه همه ارگان‌ها هماهنگ عمل کنند.


همچنين مسعود شجاعي طباطبايي، دبير اين جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه به دليل محدود بودن فضا بسياري از آثاري که شايسته حضور در اين جشنواره بودند، کنار گذاشته شدند؛ ولي با اين حال با بستر سازي مناسبي که در سال‌ها و دوره‌اي قبل صورت گرفته است، حضور پربار و چشمگير هنرمندان جوان و مستعد کشورمان را در اين جشنواره شاهد هستيم.


وي همچنين به حضور قابل توجه هنرمندان شهرستاني و بانوان هنرمند اشاره کرد و حمايت مادي و معنوي دبيرخانه از آن‌ها را حتمي دانست. وي اظهار اميدواري کرد که حوزه هنري بتواند فعاليت خود را در عرصه بين‌المللي توسعه دهد و با اشاره به يکي از نخبگان کاريکاتور کشورمان، عليرضا باقري، نوجوان ناشنوا، گفت: اميدوارم کاريکاتور ايران در جهان رشد و اعتلا يابد.

گودرزي ديباج مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري نيز طي سخناني هنر ايران را در حال شکوفايي دانست و از بازديد از نمايشگاه آثار جوانان ابراز خرسندي کرد.

پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان به دبيري سيدمسعود شجاعي طباطبايي از 15 دي‌ماه آغاز به کار کرد و تا چهارم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

هيئت‌داوران اين جشنواره در بخش نقاشي و طراحي، ايرج اسکندري، کاظم چليپا، احمد خليلي‌فرد، فرهاد صادقي و غلامعلي طاهري و در بخش پوستر احمد آقاقليزاده، سيدحسن موسي‌زاده و علي وزيريان هستند.
همچنين از داوران بخش تصويرسازي مي‌توان ابوالفضل همتي آهوي، فاطمه رادپور و فرشيد شفيعي را نام برد. در بخش خوشنويسي نيز محمد حيدري، مسعود صالحي و حسين غلامي داوري را برعهده دارند.

در بخش کاريکاتور بهمن عبدي، محسن نوري نجفيو محمد حسين نيرومند آثار را داوري خواهند کرد و داوري بخش حجم برعهده طاهر شيخ‌الحکمايي، نادر قشقايي و ملک‌داديار گروسيان است.

در نمايشگاه آثار اين جشنواره، آثار 760 نفر از بيش از هزار هنرمندي که در آن شرکت کرده‌اند برگزيده و به نمايش درآمده است. موسسه فرهنگي هنري صبا در حد فاصل ميدان فلسطين تا تقاطع خيابان وليعصر(عج)، خيابان برادران مظفر واقع است و علاقمندان مي ?وانند تا چهارم بهمن‌ماه از آثار برگزيده اين جشنواره بازديد کنند.

نظر شما