جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۴۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 4 گفت: با بارش نخستين برف زمستانه که از ساعاتي پيش در شمال شرق تهران آغاز شد، منطقه 4 خود را براي برف روبي و پاكسازي معابر آماده كرد.

 به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 حميد ناصحي با بيان اين مطلب گفت: همزمان با با بارش نخستين برف كه از ساعاتي قبل در شمال شرق تهران در حال بارش است ، ستاد برف روبي منطقه فعاليت خود را با تمام امکانات متشکل از معاونت هاي امور شهري و فضاي سبز، حمل و نقل و ترافيک و فني و عمراني، در سطح معابر آغاز نمود .

وي در ادامه با اشاره به شناسايي نقاط آبگير و برف گير سطح منطقه در آستانه فصل زمستان گفت : همزمان با آغاز فصل زمستان، تمامي معابر سطح منطقه که احتمال ايجاد مشکلات تردد را براي شهرداري مي نمود شناسايي شده اند و در مواقع لزوم امکانات و نيروها به محل هاي مورد نياز اعزام مي شوند .

ناصحي خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط خاص منطقه و احتمال بارش سنگين برف، ضمن آمادگي 5 سايت برف روبي و آماده باش 300 نيرو، 300 مخزن مخصوص شن نيز جهت دپوي شن مخصوص جانمايي شده است تا در مواقع ضروري مورد استفاده قرار گيرد .

وي گفت: به منظور تسريع در ارايه خدمات بهينه به شهروندان در زمان بارش برف کليه تجهيزات مذکور به همراه نيروهاي انساني مورد نياز نيز در ايستگاه هاي برف روبي، بزرگراه ها ، خيابان ها و معابر منطقه استقرار يافته اند تا در اين مدت با حداقل زمان ممکن به محل اعزام شوند .

وي در ادامه به برف تکاني شاخه هاي درختان در مدت زمان اجراي طرح اشاره کرد و گفت : در اين ستاد علاوه بر برف روبي سطح معابر ، شاخه تکاني درختان جهت جلوگيري از انباشته شدن برف و احتمال شکستگي درختان نيز انجام خواهد شد .

ناصحي با اشاره به اجراي طرح فوريتي لايروبي انهار در سطح معابر منطقه افزود : در اين طرح فوريتي که از 20 روز پيش در سطح منطقه با محوريت نواحي اجرا شد، علاوه بر بازديد و رفع نواقص بيش از 1000  دريچـــــه و سنگدالهاي روبسته و اصلاح شيب سطــــــــوح آبگير و جلوگيـــــري از ايستايي آب در بيش از 100 هزار متر مربع از سطح معابر ، بيش از 200 هزار متر طول از معابر سطح منطقه نيز لايروبي شده است و به طور مستمر نيز از وضعيت مسيل ها بازديد خواهد شد تا در زمان بارش برف و باران ضمن جلوگيري از طغيان احتمالي آنها ، تمهيدات لازم جهت جلوگيري از هرگونه مشکل صورت پذيرد .

معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه خاطر نشان كرد : کليه شهرونداني که قصد تردد در محدوده منطقه 4 بويژه محورهاي هاي شمال و شمال شرقي در محدوده بزرگراه شهيد بابايي ، شهيد زين الدين ، دماوند و لشکرک را دارند ضمن تجهيز خودروي خود به زنجير چرخ، با احتياط کامل تردد نمايند .

نظر شما