شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
بعد از خوردن گل توانستم اعتماد به نفس بازيكنانم را بالا ببرم تا با سازماندهي بيشتر بتوانيم از حملات خودمان استفاده كنيم. عراق تيم خيلي خوبي بود و شما در بازي‌هاي آينده خواهيد ديد كه چه توانايي‌هايي دارند.

افشين قطبي، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پيروزي مقابل عراق را به خانواده قربانيان سانحه هوايي اروميه تقديم كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، قطبي در كنفرانس خبري پس از پيروزي 2 به يك مقابل عراق گفت:« من اين پيروزي را به خانواده‌هاي كساني كه در سانحه هوايي عزيزانشان را از دست داده‌‌اند، هديه مي‌كنم. در مرحله دوم بايد بگويم كه اين دو تيم به خاطر سابقه تاريخي‌شان هميشه بازي‌هاي حساسي‌ روبروي هم داشته‌اند كه اين بازي هم همينطور بود. ما نهايت تلاشمان را كرديم كه نتيجه لازم را بگيريم. حتي زماني كه عقب بوديم، تمركزمان را از دست نداديم و توانسيتم به بازي برگرديم. ما بازي را كنترل كرديم و بعد از تساوي توانستيم بازي را ببريم.»

از قطبي سوال شد آيا درگيري زياد بازيكنان دو تيم به خاطر مشكلات سياسي دو كشور در گذشته بوده. او جواب داد:« نه. وقتي دو همسايه بازي مي‌كنند معمولا حساسيتي‌هايي در بازي‌هاي آنها وجود دارد، بعضا درگيري‌هايي ميان آنها به وجود مي‌آيد .به نظر من اين به خاطر نزديكي دو كشور بود كه بازي حساس شده بود و ربطي به مسايل سياسي نداشت. »

سرمربي تيم ملي ايران درباره كيفيت بازي دو تيم گفت:« اين بازي بازي پيچيده‌اي بود. هر دو تيم اولين بازي‌شان را انجام مي‌دادند و عراق هم مدافع قهرماني بود. ما خيلي زود گل خورديم، اما وقتي عقب بوديم مطمئن بوديم كه برمي‌گرديم . بازيكنان من نشان دادند كه استاد بازي هاي سخت هستند. »

خط دفاع و دروازه بان ايران در صحنه گل عراق اشتباه كردند. از قطبي درباره اشتباهات اين دو پست سوال شد و او در جواب گفت:« ‌ما بازي را با كمي استرس شروع كرديم و اين باعث شد كه اشتباهاتي داشته باشيم. اما بعد از گل، سازماندهيمان را بدست آورديم و شرايط را تغيير داديم.»

با وجود پيروزي ايران، خبرنگاري دليل نيمكت نشيني خسرو حيدري را پرسيد. قطبي جواب داد:« او بازيكني است كه مي‌تواند براي تيم ما موثرثمر باشد و هر وقت نياز باشد از او استفاده مي‌كنيم به ويژه زماني كه به بن‌بست مي‌خوريم او مي‌تواند كمك بزرگي براي تيم باشد. »

قطبي در پاسخ به سوالي درباره پايين آمدن كيفيت بازي تيم ايرتان گفت:« در اين مورد مربي تيم عراق بايد خودش توضيح دهد من نمي‌توانم چيزي بگويم. من فقط مي‌توانم بگويم كه بعد از خوردن گل توانستم اعتماد به نفس بازيكنانم را بالا ببرم تا با سازماندهي بيشتر بتوانيم از حملات خودمان استفاده كنيم. اين را بايد بگويم كه عراق تيم خيلي خوبي بود و شما در بازي‌هاي آينده خواهيد ديد كه چه توانايي‌هايي دارند. »

تيم ملي ايران ، سه شنبه شب در اولين بازي مرحله گروهي جام ملتهاي آسيا، عراق را با 2 به يك شكست داد. غلامرضا رضايي(42) و ايمان مبعلي(84) گلهاي ايران را زدند در حالي كه عراق با گل دقيقه 13 يونس محمود پيش افتاده بود.

در ديگر بازي گروهD ، امارات متحده عربي و كره شمالي صفر- صفر شدند.

به اين ترتيب ايران صدرنشين گروه D، در پايان روز اول بازيها شد.

.

نظر شما