شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
سه فيلم ساخته خسرو سينايي و يك فيلم ساخته سميرا سينايي در حاشيه نمايشگاه هنر هاي تجسمي خانواده سينايي روز جمعه 24 دي ماه ساعت 17 در «گالري راه ابريشم» اكران مي‌شود.

به گزارش شهر، خسرو سينايي فيلم‌ساز نوگراي ايران كه در چهار دهه فيلمسازيش به تصوير كشيدن زندگي هنرمندان را به عنوان يك دغدغه جدي پيگيري كرده است درباره هنرمندان هم‌خانه‌اش نيز سه فيلم ساخته است كه جمعه در گالري راه ابريشم به اكران در مي‌آيد.

«گيزلا» توليد شده در سال هاي 64، 63 «ميان سايه و نور» (فيلمي درباره فرح اصولي) در سال 80 و «آوازهاي سكوت» (فيلمي درباره ياسمين سينايي) در سال 83، سه فيلمي است كه از خسرو سينايي در اين روز به نمايش در مي‌آيد.

هر يك از اين فيلم‌ها در 15 تا 25 دقيقه تهيه شده‌اند و به رسم فيلم‌هاي اين استاد پيشكسوت سينما، شاعرانگي و جستجو‌هاي كشف و شهودي در آثار و زندگي هنرمند محور هر يك از اين آثار است.

علاوه بر اين سه فيلم، فيلمي از سميرا سينايي كه در سال 84 درباره خسرو سينايي ساخته شده است نيز به نمايش در مي‌آيد. «رقص با دوربين» عنوان اين اثر است كه علاوه بر گفت و گو با اين فيلمساز شرقي احوالات و آثار او نيز روايت مي‌شود.

ورود همه علاقه‌مندان به تماشاي اين فيلم‌ها و ديدار از نمايشگاه خانواده سينايي آزاد و رايگان است.

اين نمايشگاه تا تاريخ 28 دي‌ماه از شنبه تا چهارشنبه ازساعت 15 تا 19 و جمعه‌ها 16 تا 20 در گالري راه ابريشم واقع در خيابان فرمانيه (بلوار لواساني)، شماره 103 داير است.

نظر شما