سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
منطقه 19 يكي از جنوبي‌ترين مناطق تهران است كه براساس نيازسنجي و آسيب‌شناسي از مردم، برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي را در اولويت كارهاي خود قرار داده‌ايم و از اجراي برنامه‌هاي پرسر و صدا و ميداني پرهيز كرده‌ايم.

«ملوك سيدآبادي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه اين منطقه داراي 19 روستا است كه اكثرا آذري‌زبان نيز هستند، گفت: دعواهاي گروهي و قومي در محلات بسيار به چشم مي‌خورد و به لحاظ اينكه سطح فرهنگي نيز در اين منطقه پايين است، سعي كرده‌ايم برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي را به صورت ريشه‌اي طراحي كنيم.

رييس فرهنگسراي مهر افزود: از آنجايي كه در مباحث فرهنگي بر فرهنگسازي در حوزه كودك و نوجوان تاكيد شده است، محوريت برنامه‌هاي خود را روي مدارس و مساجد متمركز كرده‌ايم و ويژه‌برنامه‌هاي مهمي را در اين حوزه درنظر گرفته‌ايم.

وي با بيان اينكه در اين منطقه سالن براي اجراي تئاتر و اكران فيلم‌هاي سينمايي نداريم، گفت: اما صحنه تئاتر و سينما را در مقياس كوچكتر در اين فرهنگسرا زنده كرديم و سعي كرديم امكانات فرهنگي و هنري را در مقياس كمتر مهيا كنيم. همچنين يكي از سالن‌هاي اين فرهنگسرا را تبديل به نگارخانه كرديم تا شهروندان هنرمند منطقه آثار خود را به نمايش بگذارند.

سيدآبادي با اشاره به بسته‌برنامه‌هاي زمستاني براي اجرا در اين منطقه اظهار داشت: سيماي همسايه با هدف آشنايي بيشتر جوانان با مساجد در بحث همسايه‌داري، تئاتر در محله با رويكرد آپارتمان‌نشيني همراه با آموزش نكات اخلاقي و اجراي مسابقات تفريحي ورزشي در پارك‌ها و بوستان‌هاي محلات از جمله برنامه‌هاي فصل زمستان است.

وي توليد و توزيع رايگان ماهنامه قاصدك مهر در سطح منطقه را از ديگر برنامه‌هاي اين فصل برشمرد و ادامه داد: نداي مشاور با هدف تعامل بين خانواده‌ها و مشاوريني از آموزش و پرورش، مسابقه كتابخواني با موضوع قناعت و ساده‌زيستي در مشاهير، مسابقه داستان‌نويسي با عنوان «امين محله من»، تور بازديدهاي خانوادگي از اماكن فرهنگي تاريخي، مسابقه روزنامه‌ديواري با عنوان تاريخ انقلاب اسلامي با فلسفه و ماهيت انقلاب از ديگر برنامه‌هايي است كه در نظر گرفته شده است.

رييس فرهنگسراي مهر با بيان اينكه در اين منطقه سالن براي اجراي تئاتر و اكران فيلم‌هاي سينمايي نداريم، گفت: اما صحنه تئاتر و سينما را در مقياس كوچكتر در اين فرهنگسرا زنده كرديم و سعي كرديم امكانات فرهنگي و هنري را در مقياس كمتر مهيا كنيم. همچنين يكي از سالن‌هاي اين فرهنگسرا را تبديل به نگارخانه كرديم تا شهروندان هنرمند منطقه آثار خود را به نمايش بگذارند.

به گفته وي، اجراي نمايش موزيكال هواي پاك، زندگي دوباره، جشنواره استقبال از بهار، مسابقه كتابخواني در مورد زندگينامه امام حسين (ع) و طراحي پارك ترافيك با رويكرد آموزش رفتار صحيح ترافيكي به كودكان از ديگر برنامه‌هاي اين فصل است.

نظر شما