جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۱۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
شوراي شهر تهران تصميم گرفت كه در جلسه مشترکي با مسوولين دولتي سياست دولت در حمايت از حوزه حمل و نقل عمومي مشخص شود تا بنا بر آن سياست نرخ گذاري حمل و نقل عمومي براي سال آتي صورت گيرد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شوراي شهر تهران خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي اسلامي شهرتهران در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسه شوراي شهر گفت: لايحه آيين نامه تعيين صلاحيت و رتبه بندي شرکت هاي ارائه دهنده خدمات ايمني و آتش نشاني پس از برخي اصلاحات به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد.


دانشجو تصريح کرد: کميسيون عمران شوراي شهر در مورد اين موضوع سه جلسه با سازمانها و مسوولين مرتبط از جمله سازمان نظام مهندسي ، وزارت بازرگاني ، اداره کل استاندارد استان تهران و سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران داشته است و در جمع بندي نهايي اين لايحه را در بند 5 به به شوراي شهر ارائه کرده است.


او گفت: براساس اين مصوبه کليه شرکت هاي خدماتي موجود در سطح شهر تهران که در زمينه خدمات ايمني و آتش نشاني فعاليت مي نمايند، مي بايست جهت شروع يا ادامه فعاليت نسبت به اخذ تائيديه از سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اقدام نمايند.


دانشجو افزود: همچنين مصوب شد سازمان آتش نشاني آئين نامه تنظيمي خود در خصوص اين شرکت ها را جهت تصويب به کميسيون عمران شوراي شهر تهران ارائه کند. به گفته سخنگوي شوراي شهر تهران از اين پس شرکت هاي خدمات ايمني و آتش نشاني نمي توانند تنها براساس شرکتي که در سازمان ثبت شرکتها به ثبت مي رسانند به فعاليت خود ادامه دهند بلکه بايد تمامي استانداردهاي لازم را طبق آئين نامه مصوب شوراي شهر تهران داشته باشند.


سخن‌گوي شوراي شهر در ادامه با اشاره به سه موضوع نامگذاري بررسي شده در جلسه امروز شورا گفت: شوراي شهر تهران در جلسات گذشته خود دو طرح دوفوريتي درخصوص نامگذاري معابري در شهر به نام 9 دي و شهداي هسته اي داشت که در اين جلسه اين نامگذاري ها به اتفاق آراي اعضاي حاضر در جلسه به تصويب رسيد.


او افزود: ميدان حق شناس واقع در محدوده منطقه 17 شهرداري تهران به نام بصيرت (9دي) و همچنين بلوار دانشجو در محدوده منطقه يک به نام شهيد علي محمدي و ميدان دانشگاه روبروي دانشگاه شهيد بهشتي واقع در منطقه يک شهرداري تهران به نام شهيد مجيد شهرياري نامگذاري شد.


دانشجو ادامه داد: در جلسه امروز درخصوص قيمت گذاري بليط مترو ، اتوبوس و کرايه تاکسي براي سال 1390 گزارشي از طرف رئيس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر ارائه شد. او افزود: با توجه به بحث هدفمندي يارانه ها و آزاد شدن قيمت حامل هاي انرژي هزينه هاي زيادي به حوزه حمل و نقل عمومي (مترو، اتوبوس راني و تاکسي راني) وارد شده است که مقرر شد در جلسه مشترکي با مسوولين دولتي سياست دولت در حمايت از حوزه حمل و نقل عمومي مشخص شود تا بنا بر آن سياست نرخ گذاري حمل و نقل عمومي براي سال آتي صورت گيرد.


سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه براساس قانون افزايش نرخ قيمت ها براي سال آينده بايد تا پايان بهمن ماه به تصويب شوراي شهر برسد اظهار داشت: در جلسه پيشنهاد شده براي سال اينده نرخ کرايه تاکسي و بليط اتوبوس و مترو را به صورتهاي مختلف به تصويب برسانيم.


او ادامه داد: براساس اين پيشنهاد نرخ کرايه ها بدون کمک و حمايت دولت مشخص مي شود و در صورت کمک از طرف دولت و شهرداري از ميزان نرخ کرايه ها کسر مي شود. به گفته دانشجو مثلا متوسط، قيمت تمام شده بليط مترو 480 تومان اعلام شده است که به ميزان حمايت دولت و شهرداري از قميت آن کسر مي شود.


دانشجو تصريح کرد: هم اکنون در شرکت اتوبوسراني گازوئيل به نرخ آزاد تهيه مي شود که اين در بلند مدت باعث ايجاد مشکلات فراوان در حمل و نقل اتوبوسراني مي شود.


در ادامه دانشجو در خصوص عملکرد کميته تشکيل شده در شورا جهت پيگيري مطالبات شهرداري از دولت گفت: امسال 87 درصد از اتوبوس هاي خريداري شده در سيستم اتوبوسراني توسط دولت صورت گرفته است و همچنين تامين تعدادي از واگن هاي خط تهران ـ کرج و نيز استمهال بخشي از بدهي مترو به بانک ها و فراهم کردن مقدمات ترخيص واگن ها از گمرک از اقدامات اين کميته مي باشد.


او افزود: عملکرد اين کميته جزء وظايف ذاتي شوراي مي باشد که تعطيل بردار نيست و هميشه بايد پيگيري شود. در اين جلسه همچنين يک فوريت لايحه « پيشنهاد و معرفي يک نفر از کارکنان شهرداري تهران به عنوان قائم مقام ذي حساب در شرکت يادمان سازه» به تصويب رسيد.


همچنين نماينده شوراي اسلامي شهر تهران در کميته انضباطي رسيدگي به تخلفات بخش غير دولتي شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه نيز تعيين شد. دانشجو در پايان با اشاره به بيماري مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران گفت: ايشان به دليل مشکلات کهنه قلبي و مشکلاتي که اخيرا پيدا کردند در بيمارستان شهيد چمران بستري شدند که خوشبختانه ديروز مرخص شدند.

نظر شما