شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
مديرعامل صندوق تأمين‌اجتماعي تجميع بيمه‌ تكميلي بازنشستگان را از برنامه‌هاي سال آينده صندوق تأمين‌اجتماعي برشمرد و گفت: درصورت فراهم شدن شرايط و هماهنگي ساير صندوق‌هاي بازنشستگي، امكان تجميع بيمه تكميلي بازنشستگان تأمين‌اجتماعي و ساير صندوق‌ها نيز وجود دارد.

به گزارش " شهر "، رحمت‌الله حافظي در جلسه‌اي با رؤساي كانون‌هاي بازنشستگان تأمين‌ اجتماعي تجميع بيمه تكميلي بازنشستگان را منجر به صرف هزينه كمتر و دريافت خدمات مناسب‌تر دانست و افزود: در حال‌ حاضر به دليل پراكندگي قراردادهاي بيمه تكميلي در استان‌ها مشكلات و نارضايتي‌هايي به وجود آمده است كه از سال آينده نسبت به هماهنگي و انعقاد قرارداد مشترك اقدام مي‌شود.


وي از انجام مذاكره با فروشگاه‌هاي مختلف براي دريافت سبد كالاي بازنشستگان خبر داد و ياد آور شد:‌ ارائه سبد كالا به بازنشستگان با هماهنگي وزير رفاه انجام شده است، براي خريد كالا نيز به دنبال دريافت اجناس با كيفيت و قيمت مناسب هستيم و در صورت نياز كارت خريد كالا در اختيار بازنشستگان قرار مي‌دهيم تا به انتخاب خود كالاي مورد نيازشان را دريافت كنند.


وي از بازنگري در طرح پزشكان معين خبر داد و خاطر نشان كرد: پس از بررسي اين طرح و رفع مشكلات و استفاده از تجربيات قبلي طرح جديد به اجرا درمي‌آيد.


مديرعامل صندوق تأمين‌ اجتماعي در ادامه بر هماهنگي كامل اين صندوق با جامعه بازنشستگان و كارگران تأكيد كرد و ادامه داد: ما خود را مدافع حقوق كارگران و بازنشستگان مي‌دانيم و در همه تصميم‌گيري‌ها منافع آنان در اولويت اصلي قرار دارد.


حافظي مراجعات غيرضروري به مراكز درماني تأمين ‌اجتماعي را از مشكلات حوزه درمان تأمين ‌اجتماعي برشمرد و عنوان كرد:‌ براي رفع اين مشكل هم‌فكري و مشورت با نمايندگان كارگران و بازنشستگان انجام مي‌شود و درصورت موافقت و همراهي كارگران و بازنشستگان اقداماتي براي جلوگيري از مراجعه غيرضروري انجام خواهد شد.


در ادامه اين جلسه نيز رئيس كانون بازنشستگان تأمين ‌اجتماعي و رؤساي كانون‌هاي بازنشستگان تأمين ‌اجتماعي استان‌هاي تهران، همدان، آذربايجان‌ شرقي، گيلان، مركزي، خوزستان، مازندران، فارس و اصفهان نيز در سخنان جداگانه‌اي به بيان خواسته‌ها و مشكلات مرتبط با استان خود پرداختند.


برگزاري ديدارهاي منظم با بازنشستگان، افزايش حقوق بازنشستگان در سال آينده، افزايش حق اولاد و مسكن بازنشستگان تامين اجتماعي همانند ساير صندوق‌ها، برگزاري سفرهاي زيارتي و سياحتي بازنشستگان، تسريع در ساخت خانه‌هاي مهر بازنشستگان، جذب پزشك براي درمانگاه‌هاي اسدآباد وتويسركان، افزايش وديعه كانون‌هاي بازنشستگي، پرداخت وام به مستمري بگيران، جذب پزشك متخصص در بيمارستان امام خميني (ره) اراك، تسريع در احداث ساختمان جديد بيمارستان قائم‌شهر و برخورد قاطع با دريافت زيرميزي از مهم‌ترين مباحث مطرح شده در اين جلسه بود كه حافظي بر پيگيري خواسته‌هاي كانون‌هاي بازنشستگان تأكيد كرد.

نظر شما