شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
مديركل حريم شهرداري تهران با تاكيد بر اين‌كه حفظ حريم شهر تهران نيازمند همكاري ارگان‌هاي مختلف است، گفت: ايجاد فضاي سبز در اين محدوده فرصت مناسبي براي گذراندن اوقات فراغت شهروندان تهراني است.

سيدصباح الدين متقي، مديركل حريم شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: با هدف تلطيف هواي تهران و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز در حريم شهر تهران، درختكاري در محدوده حريم 4 منطقه يك، 2، 4 و 22 در دست انجام است.


او با بيان اين‌كه درختكاري در ساير مناطق داراي حريم نيز انجام خواهد شد، افزود: فراهم شدن فرصت براي گذران اوقات فراغت با ايجاد فضايي مفرح و سالم براي استفاده شهروندان تهراني از ديگر برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در محدوده حريم شهر تهران است.


مديركل حريم شهرداري تهران با اشاره به اين‌كه مقام معظم رهبري بر صيانت از حريم شهر تهران تاكيد داشته‌اند، گفت: حريم شهر تهران نزديك به 100 كيلومتر است و پيش بيني شده حداقل تا عرض 5 و حداكثر 20متر درختكاري شود، ضمن اين‌كه حفظ و نگهداري آن نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.


او با تاكيد بر اين‌كه حفظ حريم شهر تهران نيازمند همكاري ارگان‌هاي مختلف است، خاطرنشان كرد: شهرداري تهران با اجراي طرح امكان‌سنجي حريم شهر تهران قصد دارد با بهره‌گيري از پيشنهادات كارشناسان حوزه‌هاي گردشگري، ورزشي و تفريحي و هم چنين سازمان‌هاي مردم‌نهاد به بهترين نحو از پتانسيل‌هاي حريم شهر تهران استفاده كند.


در همين زمينه بخوانيد:

بيش از 1700هكتار از حريم تهران در تصرف بخش تعاوني و نظامي؛ شهرداري براي آزادسازي حريم نهايت تلاش را دارد

با مشاركت اداره كل حريم شهرداري تهران؛ «همايش ملي حريم» اسفند برگزار مي‌شود

به‌منظور مشاركت بيشتر شهروندان تهراني؛ نمايشگاه حريم در منطقه15 برگزار شد

صيانت از حريم شهر تهران اولويت دارد؛ همكاري شهرداري با فرمانداري براي حفظ حرايم تهران

نظر شما