جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
2‌هزار و 500 مسجد ميزبان برنامه‌هاي دهه آخر ماه‌صفر و دهه‌فجر؛
رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران از انجام اقدامات گسترده اين مرکز به مناسبت گراميداشت دهه آخر ماه صفر و دهه مبارکه فجر در 2‌هزار و 500 مسجد خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران،حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به تقارن ايام حزن انگيز دهه آخر ماه صفر و دهه فجر انقلاب اسلامي، مجموعه شهرداري تهران در دو بعد مختلف حزن و حماسه و با اهداف تبيين مباني ديني و گسترش معارف اسلامي و ايجاد شور و شعور و اشتياق و ترويج شعائر اعتقادي و انقلابي، اقدامات گسترده و ويژه‌برنامه‌هايي در اين زمينه در دست اجرا دارد.

 

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با اشاره به لزوم آگاهي و بصيرت نسلهاي آينده جهت حفظ انقلاب اسلامي به عنوان امانتي‌الهي، تصريح کرد:‌ براساس فرمايش رهبر حکيم و فرزانه انقلاب، حضرت آيت‌ا.. العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) «دهه فجر خاستگاه ارزشهاي اسلامي و مقطع رهايي ملت ايران است، دهه انقلاب آيينه‌اي است که خورشيد اسلام در او درخشيد و اين دهه بايد با عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود.»

 

او ادامه داد: درهمين راستا مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران، به مناسبت گراميداشت انقلاب شکوهمند اسلامي در يك‌هزار و 250 مسجد شهر تهران و حومه و در تمامي حوزه‌هاي علميه شهر، مراسم سخنراني، جشن و مسابقه برگزار مي‌كند.

 

ناصحي گفت: تهيه و توزيع بيش از 30هزار جلد کتابچه تحت عنوان «خورشيد درخشان – انقلاب اسلامي» ويژه ايام ‌اله دهه فجر و برپايي ايستگاه‌ها و غرفه‌هاي مختلف و اهداء محصولات متعدد مذهبي و فرهنگي به راهپيمايان در يوم‌اله 22بهمن‌، از ديگر برنامه‌ها در اين زمينه است.

 

مشاور شهردار تهران خاطرنشان كرد: طراحي بيانات و جملات حکمت‌آموزِ اعتقادي و انقلابي ائمه معصومين (عليهم‌السلام) و حضرت امام خميني(ره) و مقام‌معظم رهبري (مدظله‌العالي) و اجرا در بدنه اتوبوس‌هاي شهري و تهيه و توزيع بروشور و تراکت در تاکسي ها و همچنين آذين‌بندي و نورپردازي خيابانها و ميادين اصلي شهر به ويژه برج ميلاد، ميدان آزادي و از خيابان آزادي تا ميدان امام حسين(عليه السلام) از ديگر اقدامات شهرداري تهران به مناسبت دهه فجر است.

 

ناصحي افزود: همچنين در اين ايام با تجليل ازمقام والاي شهداء، مراسم ميهماني لاله هادر بهشت‌زهرا (سلام اله عليها) برگزار مي‌شود.

 

او اظهاركرد: تهيه و توزيع 50 هزار جلد کتاب مربوط به دهه فجر در اتوبوس و مترو ، برگزاري مسابقه پيامک، تهيه کتاب انقلاب به انضمام 150 عکس فاخر و چاپ نشده از راهپيمايي يوم اله 22 بهمن ماه، تهيه و توزيع لوح فشرده گلبانگ آزادي با هدف ايجاد شوق و اشتياق و نشاط انقلابي و حماسي بين شهروندان و اجراي چندين طاق نصرت با همکاري دارالقرآن کريم در چند نقطه مختلف شهر از ديگر برنامه‌ها دراين زمينه است.

 

ناصحي گفت: همچنين در 22 بهمن ماه به افرداي ‌که نامشان روح ا.. باشد، در پايانه‌ها بليت رايگان به مقاصد مختلف کشور ارائه مي‌شود.

 

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در مورد برنامه‌هاي اين مركز در ايام دهه‌آخر ماه صفر نيز ، تصريح كرد: به مناسبت دهه آخر ماه‌صفر، همزمان با ايام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا (ع)مراسم سخنراني و عزاداري در يك هزار و 250 مسجد شهر تهران و حومه برگزار مي‌شود.

 

او افزود: تهيه و توزيع 10‌هزار جلد کتابچه ويژه دهه آخرماه صفر تحت عنوان «تجلي هستي – روايت فراق»، توزيع پرچم با موضوع معارف اسلامي مربوط به ايام دهه آخر صفر از ديگر برنامه‌ها در اين زمينه است.

نظر شما