احمد دنيامالي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» خاطرنشان كرد: هر جتفن 30 كيلو وات توان موتور و 3/33 مترمكعب در ثانيه قدرت عبوردهي هوا را دارد، بنابراين در شرايط عادي تنها يك سوم از جتفنهاي نصب شده در تونل كار تهويه هوا را به خوبي انجام داده و پيشبيني 70 دستگاه فقط براي موارد بحراني و آلودگيهاي ناشي از آتشسوزي بوده است.
دنيامالي با بيان اينكه از اين تعداد، 26 جتفن در تونل غربي و 44 دستگاه در تونل شرقي كار گذاشته ميشود، توضيح داد: تونل شرقي به دليل قرار گرفتن در سربالايي و در نتيجه ايجاد دود و آلودگي بيشتر نياز به فنهاي بيشتري داشته است.
وي ادامه داد: اين 70 جتفن داراي سيستم نرمافزاري فرماندهي و كنترل هوشمند بوده و در صورت بروز حوادثي مانند آتشسوزي، به شكل خودكار همه آنها به كار ميافتند.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران افزود: علاوه بر اين جتفنها، تعداد 12 دستگاه اگزيال فن نيز در تونل توحيد كار گذاشته ميشود كه ويژگي اين نوع فنها، قدرت بيشتر در تخليه هوا و همچنين تزريق هواي پاك است و پس از تكميل جتفنها نصب ميشوند.
به گفته دنيامالي پيشبيني نصب اگزيالفنها در تونل توحيد صرفا به منظور تهويه بهتر هوا و كاهش بيشتر آلودگي بوده است.