شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۳۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
با تدوين نظام‌نامه زيباسازي شهر تهران، پايتخت جمهوري اسلامي يك گام ديگر به بهره‌مندي از هويت ديني و ملي و متناسب با سابقه و ديرينه خود نزديك مي‌شود.

جمال كامياب، مدير توسعه و برنامه‌ريزي سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره استانداردسازي زيباسازي تهران گفت: تدوين نظام‌نامه زيباسازي شهر تهران مراحل پاياني خود را مي‌گذراند و به مراكز مربوطه ارسال شده تا همه نقطه‌نظرات كارشناسي در آن لحاظ شود لذا اميدواريم در يكي دو ماه آينده، تصويب آن نهايي شود.


او با اشاره به اينكه با بهره‌گيري از اين نظام‌نامه، رويكرد سازماندهي شده‌اي بر برنامه‌ها و فعاليت‌هاي زيباسازي شهر تهران حاكم مي‌شود، افزود: در اين نظام‌نامه براي هر يك از فعاليت‌هاي مرتبط تعريف مشخص ارائه شده است، در ضمن نهاد مرجعي نيز كه بايد در اين زمينه كارشناسي كرده و تصميم‌گيري كند، معين شده است.


مدير توسعه و برنامه‌ريزي سازمان زيباسازي شهر تهران درباره مفاد اين نظام‌نامه تصريح كرد: نظام‌نامه زيباسازي شهر تهران مباحث كلان را مطرح مي‌كند و در آن به جزييات اشاره‌اي نشده است و ورود به موارد جزيي در قالب دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه هاي اجرايي به‌طور متناوب صورت مي‌گيرد.


او تاكيد كرد: به‌عنوان مثال تبليغات محيطي كه مي‌بايستي از يك استاندارد مشخصي برخوردار باشد و يك نهاد يا كارگروهي متخصص درباره آن نظر دهد، در اين نظام‌نامه قيد شده است.


كامياب اظهار اميدواري كرد كه با تدوين اين نظام‌نامه و انجام ديگر فعاليت‌هاي سازمان زيباسازي ، شاهد باشيم شهر تهران به‌عنوان پايتخت جمهوري اسلامي از يك هويت ديني و ملي و متناسب با سابقه و ديرينه آن برخوردار شود.

در همين زمينه بخوانيد:
تلاش براي پيوند دانشگاه با زيباسازي تهران؛ هويت و مشاركت مهم‌ترين عوامل زيباسازي شهرها است
نشست«تبليغات محيطي و هويت فرهنگي شهر» برگزار شد؛ تبليغات شهري بايد متضمن حقوق همه شهروندان باشد
نشست تخصصي مبلمان شهري و هويت ايراني اسلامي؛ مبلمان شهري بايد هويت‌ را نمايه‌سازي كند
مديرعامل سازمان زيباسازي خبر داد: شبكه‌اي كردن «تلويزيون‌هاي شهري» در آينده نزديك

نظر شما