شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
مديرعامل صندوق تأمين‌اجتماعي از پرداخت يك‌ميليارد و 400 ميليون تومان به مستمري‌بگيران در طي يك سال خبر داد.

به گزارش " شهر" دكتر رحمت‌ الله حافظي مديرعامل صندوق تأمين‌اجتماعي در دومين همايش تجليل از كارفرمايان حامي كارگر با بيان اين خبر گفت: مبلغ پرداختي يارانه‌ها به مردم در يك سال چيزي بالغ بر 10 هزار ميليارد تومان است كه تأمين‌اجتماعي 10 هزار ميليارد تومان را به عنوان مستمري در طي يك سال به مردم پرداخت مي‌كند.


وي از چاپ 70 هزار دفترچه خدمات درماني در هر روز توسط شعب اين صندوق در سراسر كشور خبر داد و افزود: يك ميليون و 550 هزار جلد دفترچه در طي يك ماه و 15 ميليون و 30 هزار جلد نيز طي 10 ماه سال‌جاري، براي بيمه‌شدگان صادر شده است.


دكتر حافظي اظهار داشت: يك ميليون و 450 هزار كارگاه فعال تحت پوشش اين صندوق هستند كه يك‌ميليون و 20 هزار كارگاه جزو كارگاه‌هاي خوش‌حساب تحت‌پوشش اين صندوق محسوب مي‌شوند.


وي با بيان اينكه ترويج توليدات داخلي را بايد در دستور كار قرار دهيم و از توليدكننده حمايت كنيم، تصريح كرد: امنيت شغلي كارگر بايد حفظ شود تا نيروي كار بدون دغدغه فكري و با تعامل ظرفيت و بهره‌گيري از استعداد خود در خدمت كار باشد و از طرفي با ارتقاء كيفيت در توليد كالا مي‌توانيم كالاي نامطلوب برخي كشورها را از رده خارج و با كالاي لوكس برخي ديگر مبارزه كنيم.


دكتر حافظي با اشاره به اينكه عده‌اي كه فكر مي‌كردند كارگر ابزار كار است به خطاي خود پي بردند و به اين سمت رفتند كه از دانش، مهارت و فكر كارگر كمك بگيرند، گفت: كارگر، مجهز به ابزاري است كه غرب و شرق از آن محروم هستند. مبناي اعتقادي ابزاري است كه با در اختيار داشتن آن و استفاده درست از آن شاهد تحول خواهيم بود و اين ابزاري است كه غرب و شرق از آن محروم هستند.


مديرعامل صندوق تأمين‌اجتماعي افزود: درصورتي كه كارفرما با اخلاص و از روي صداقت با كارگر صحبت كند بي‌شك كارگرنيز با منطق برخورد كرده و در اين فضا اگر تقرب الهي نيز اضافه شود، نه تنها پشتوانه و سرمايه مالي بلكه پاداش الهي نيز در پي خواهد داشت كه نبايد از اين اصل غفلت كنيم.

نظر شما