جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۲۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي گفت: هر جرياني كه در دنياي اسلام حامي رژيم صهيونيستي است، بداند كه امروز در مواجهه با ملت‌ها پايان راه خود را طي مي‌كند.

به گزارش شهر،  حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با تبريك سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي كه يك نقطه عطف و آغاز ظهور امام عصر(عج) به شمار مي‌آيد يك انقلاب معجزه‌آسا بود كه با تحليل‌هاي علمي غيرقابل توجيه است و امروز هم ديديد كه مردم مصر در برابر اسرائيل ايستادند و بحمدالله توانستند فرعون زمانشان را بيرون كنند و اين اتفاقي نيست كه اين امر در 22 بهمن رخ مي‌دهد، اين ايام‌الله است و به خاطر آن بايد سجده شكر به جا آورد.


 وي تصريح كرد: ما يك رژيم وابسته به غرب كه اراده‌اي نداشت و مامور بود فرهنگ غرب را تحميل كند، از نظر اقتصادي و نظامي مستشاران بيگانه بودند كه اين ملت را چپاول ‌كنند، بيرون كرديم.

  

صديقي ادامه داد: شرق و غرب هم چون در اينجا سهم مي‌گرفتند محكم هواي شاه را داشتند، اما اين اجتماع عظيم با رهبري بي بديل امام خميني(ره) باران رحمتي بود كه راه را براي تحقق آرمان‌هاي دين هموار كرد.


 وي با بيان اين‌كه شايد كمتر كسي به تطهيري كه انقلاب به وجود آورده توجهي داشته باشد، افزود: در آن زمان افراد نالايق سر كار بودند. از شكوفايي استعدادها جلوگيري مي‌شد و جوان‌ها نمي‌توانستند مانند امروز ارزشمند بودنشان را نشان دهند. در مسجدهاي دانشگاه مشتري نبود و فرهنگ دين به طور كلي به انزوا كشيده شده بود و صدها از اين نوع ننگ‌ها؛ كه جوان‌هاي امروز بايد بخوانند كه انقلاب چه كرد.


 صديقي با تاكيد بر اهميت نقش رهبري در پيروزي انقلاب اسلامي افزود: در مشروطيت، علما و مردم نقش داشتند اما ببينيد كه كار به كجا كشيد كه شيخ فضل‌الله سر دار رفت و از ديگ مشروطيت رضاخان بيرون آمد، اما در انقلاب اسلامي اين رهبري امام خميني(ره) بود كه سحر غرب و شرق را باطل كرد و با شعار آزادانه نه شرقي، نه غربي ثابت كرد كه در شرق و غرب عدالت و آزادي وجود ندارد.



وي از احياي اسلام ناب محمدي به عنوان ديگر اثر پيروزي انقلاب اسلامي ياد كرد و افزود: اين بيداري اسلامي است كه تولد مباركي بود و نتيجه آن تكثير جريان‌هايي همچون حزب‌الله در لبنان و ‌انتفاضه در فلسطين است كه امروز اين شعله گرفته است و مي‌رود كه ريشه استبداد و فساد و ضدديني را در همه جاي عالم بسوزاند.



صديقي با بيان اين‌كه هويت بخشي مسلمانان از ديگر آثار پيروزي انقلاب اسلامي بود، افزود: هر كسي كه در هر جاي جهان به اين كه مسلمان است افتخار مي‌كند و اين هويت دادن به مسلمانان از آثار و بركات اين راهي بود كه امام(ره) جلودار آن بودند.



خطيب اين هفته نماز جمعه تهران افزود: براي جدايي دين از سياست، 400 سال دنياي غرب كار كرد تا بگويد كه دين در زندگي بشر نقش ندارد و مخصوص عبادت گاه‌هاست، اما اين امام(ره) بود كه ثابت كرد دين جهاد دارد، اقتصاد دارد و مديريت ديني كارآمد است كه شرق و غرب در مقابل آن به زانو در آمده‌اند.



وي از خودباوري به عنوان ديگر اثر انقلاب اسلامي ياد كرد و افزود: بحمدالله جوانان و اساتيد ما باورشان شده كه مي‌توانند راه صدساله را يك شبه بروند. اين افتخار ماست كه دانشمند هسته‌اي ما اهل نماز شب و سحر است.



صديقي با اشاره به حركت ضد استبدادي مردم مصر افزود: سال گذشته ديديم عده‌اي در جريان فتنه شعار نه غزه، نه لبنان سر مي‌دادند اما 9 دي و 22 بهمن سال گذشته شما كار را تمام كرد.


 وي در بخشي از سخنان خود خطاب به مردم مصر گفت: ايران براي شما نمونه خوبي است. ما افتخار مي‌كنيم كه رهبري ما را به عنوان امام خامنه‌اي ياد مي‌كند و آرزوي داشتن چنين رهبري را در دل نگه نمي‌دارد و آن‌را به زبان مي‌آورد. آنها بايد تجربه ايران را به كار برند، اتحاد خودشان را حفظ كنند و از اتفاقات گوشه و كنار با هوشياري عبور كنند.


 وي با بيان اين‌كه نبايد تنها بيرون رفتن مبارك براي مردم مصر ملاك باشد، گفت: هر حكومتي كه حامي اسرائيل است و حكومتي كه ملتش را تحقير كرده امروز پايان راهش را طي مي‌كند و به زودي اين نوع حكومت‌ها سرنگون خواهند شد. در آنجا هم از دانشمندان و علماي الازهر توقع مي‌رود در صحنه حضور داشته باشند كه جرياني شبيه جريان غرب مردم را اسير نكنند.


 صديقي در پايان با تاكيد بر اهميت حفظ وحدت گفت: امروز مي‌بينيد ملت‌هاي ديگر شما را الگو گرفته‌اند. مقام معظم رهبري خودشان پيش گام وحدت هستند و مسوولان اين كشور هم بايد زير اين پرچم باشند و مردم نظام و مسوولان با هم اين خط را تا ظهور حضرت ولي عصر(عج) ادامه دهند.



نظر شما