جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۴
کد خبر: ۳۲۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
شماره معكوس براي اختتاميه جشنواره فجر از هم‌اكنون شروع شده است و به زودي نتايج بخش مسابقه سينماي ايران اعلام مي‌شود تا بار ديگر شاهد حاشيه‌هايي باشيم. با اين همه هم اكنون هم جشنواره حاشيه‌هايي دارد، از سر و صداي كودكان تا فيلم‌هايي كه خيلي طولاني‌اند و تماشاگر نمي‌كشد كه تا انتها بنشيند.

به گزارش خبرنگار شهر، سالن رسانه‌هاي برج ميلاد  خوشبختانه مملو از جمعيت منتقدان و خبرنگاران است و اين جمعيت پيگير، گاه جايي براي نشستن و فيلم ديدن پيدا نمي‌كنند و اين نكته مثبتي بر جشنواره امسال است. به اين ترتيب، پله‌هاي سالن سينما هم از تماشاگر بي نصيب نمي‌ماند و علاوه بر بالكن سينما و سالن اصلي همه پر از جمعيت مي‌شود.
اما ايستاده فيلم ديدن تنها به خبرنگاران اختصاص ندارد. رضا ميركريمي يكي از كارگردان‌هايي بود كه براي ديدن فيلم اش «يه حبه قند» در سالن ميلاد ايستاد و فيلم را تماشا كرد.


روز گذشته فيلم ابراهيم حاتمي كيا و حضوراين كارگردان در سالن رسانه‌ها باعث شد تا ازدحام جمعيت عكاسان و خبرنگاران درنشست اين فيلم به اوج برسد. شايد مصاحبه‌هاي بسيار معدود كارگردان دليلي بر اين حضور باشد.
فيلم‌هاي ديروز همه با تاخيرهاي نيمساعته و يا بيشتر اكران مي‌شدند. براي نمايش فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي حدود نيم ساعت حضار در سالن نشسته بودند تا فيلم آماده نمايش شود.

با اين همه، نشست فيلم «جدايي نادر از سيمين» با استقبال خوبي روبرو شد كه با تعريف از بازي شهاب حسيني و گمانه زني براي بدست آوردن سيمرغ بلورين از جمله حاشيه‌هاي اين نشست بود.

در زمان نمايش فيلم حاتمي كيا و اصغرفرهادي صداي چند كودك خردسال در سالن شنيده مي شد كه معلوم نيست اين ها هم جز حضارخبرنگاران و رسانه ها هستند يا خير!


اكثر فيلم هاي جشنواره امسال با زمان طولاني اكران شدند كه به نظر مي‌رسد طبق شنيده‌ها «اخراجي هاي 3» ركورددار زمان طولاني فيلم‌هاي جشنواره باشد. با اين اتفاق آخرين سائس اكران فيلم در برج ميلاد معمولا به بعد ازساعت 24 مي رسد كه تا پايان فيلم، نسيم صبح را مي توان حس كرد.

روز پنج شنبه شنيده شد كه مراحل فني فيلم«گلوگاه » به كارگرداني محمد ابراهيم معيري نيز به مدت 107 دقيقه به پايان رسيده وبراي 4 روز اخر جشنواره به نمايش گذاشته خواهد شد.

نظر شما