جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۵
کد خبر: ۳۲۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
سرپرست گروه موسيقي «نواي مخالف» گفت: درساخت اين قطعات، تمامي تلاش خود را انجام دادم تا ملودي‌هاي جديد و جذابي ارائه دهم که مخاطب از آن لذت برده و به عمق ريشه‌ها و اصالت‌هاي خود رود.

به گزارش شهر، مسعود نجفي، سرپرست گروه موسيقي «نواي مخالف» و برنده جايزه نخست آهنگسازي از جشنواره ملي جوان ايراني در گفت‌وگو با ستاد خبري در بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر درباره اجراي خود در اين جشنواره گفت: دراين برنامه که روز چهارم اسفندماه سال جاري اجرا مي‌شود، به موسيقي اصيل و سنتي ايران مي‌پردازيم.

وي افزود: اين برنامه در دو بخش تکميلي اجرا شده و قطعاتي در دستگاه شور که عموما موسيقي‌هاي فراموش نشدني‌ را در ذهن متبلور مي‌کند، نواخته مي‌شود.

اين هنرمند درباره نام قطعات اجرايي در اين برنامه که توسط خودش ساخته شده، اظهار داشت: تصنيف شوق وصل، سرخوشان، خاطره، مجنون و آفتاب صبح اميد که از بزرگان شعر فارسي، حافظ و مولاناست اجرا مي‌شود .

نجفي ادامه داد: اين قطعات توسط علي‌رضا دريايي با کمانچه ، صائب کاکاوند با تار، سعيد رضا دولت زارعي با ني، حسين روزبهاني با بم تار، حسن عليزدگان با دف ، امير حسين سلاح ورزي با تنبک و مسعود نجفي با سنتور نواخته مي‌شود.

اين آهنگساز افزود: همچنين علي‌رضا وکيلي‌منش که به تازگي خوانندگي تيتراژ پاياني سريال تلويزيوني «قفسي براي پرواز» را اجرا کرده است نيز خوانندگي اين برنامه را بر عهده دارد .

سرپرست گروه موسيقي «نواي مخالف» در ادامه درباره آهنگسازي اين قطعات با بيان اين که اساسا آهنگسازي در موسيقي ايراني بر پايه ملودي استوار است تا يک هارموني صرفا تئوريک، گفت: براي آهنگسازي يک قطعه ايراني مهم‌تر از هر چيز اين است که آهنگساز تکنيک‌هاي ملوديک را بشناسد و بر آن‌ها مسلط باشد؛ زيرا مخاطب ايراني از کودکي تا پيري، ملودي با گوشت و خون او عجين شده و تنها از طريق ملودي صحيح و جذاب و اصولي است که مي‌توان مخاطب را با خود همراه کرد .

وي با بيان اين که بحث هارموني يک بحث فني و تخصصي است و هر کسي به آن علاقه ندارد؛ افزود: من در ساخت اين قطعات، تمامي تلاش خود را انجام دادم تا ملودي‌هاي جديد و جذابي ارائه دهم که مخاطب از آن لذت برده و به عمق ريشه‌ها و اصالت‌هاي خود رود. حال اين که تا چه حد موفق شده‌ام، اين قضاوت مخاطبان است .

بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از دوم تا هشتم اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود.

نظر شما