سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۳۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اعلام اينکه هنر بي تعهد ابتذال است و هنري که در آن تعهد نباشد رو به زوال خواهد رفت، گفت: هنر احتياج به فلسفه دارد، آن هم فلسفه الهي و انساني که اگر اين موضوع حاکم نباشد، هنر به بيراهه خواهد رفت.

به گزارش شهر، سردار بهمن کارگر در مراسم معارفه سرپرست اداره کل هنري اين معاونت ضمن تبريک ولادت پيامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت اظهارداشت: ولادت پيامبر اکرم (ص) نقطه عطفي در عالم کون و مکان بوده است در حقيقت با تولد ايشان؛ اسلام متولد و هدايت و راهنمايي بشر کامل شد.

 

معاون اجتماعي ناجا با بيان اينکه درک پيامبر براي ما بسيار سخت است، گفت: بايد با مطالعه زندگي پيامبر اکرم(ص) بتوانيم زندگي ايشان را در صدر زندگي خود قرار دهيم.

 

سردار دکتر کارگر با اعلام اينکه هنر بي تعهد ابتذال است و هنري که در آن تعهد نباشد رو به زوال خواهد رفت، گفت: هنر احتياج به فلسفه دارد، آن هم فلسفه الهي و انساني که اگر اين موضوع حاکم نباشد، هنر به بيراهه خواهد رفت.

 

وي از معمار کبير انقلاب به عنوان يک هنرمند نام برد و گفت: امام خميني(ره) داراي روح هنري بودند به گونه اي که ايشان بسيار متعالي درباره هنر سخن مي گفتند.

 

معاون اجتماعي ناجا با يادآوري اين نکته که مقام معظم رهبري اهل هنر است و به آن اهميت مي دهند، گفت: تبحر ايشان در تمامي زمينه هاي هنري اعم از شعر، موسيقي، سينما و غيره نشانگر اين است که هنر با اعتقادات و ارزشها پيوستگي دارد و منفک از آن نيست.

 

سردار دکتر کارگر با انتقاد از اين مسئله که برخي تصور مي کنند اهل هنر بايد منفک از اعتقادات و ارزش باشند، گفت: نبايد فکر کنيم که اهل هنر بودن جداي از مذهب است.

 

وي با اشاره به ارزش هاي هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما هنرمند بودند و با هنر خود توانستند هشت سال تمام در مقابل دشمنان ايستاده و از ميهن خود دفاع کنند.   

 

معاون اجتماعي ناجا از اينکه از فرمايشات امام (ره) در نشريات هنري استفاده نمي شود، گلايه کرد و گفت: ايشان در صحيفه نور که بسيار متعالي است در خصوص هنر صحبت کردند.

 

اين مقام مسئول از سينما به عنوان يک صنعت وارداتي نام برد و گفت: اين مسئله دليل نمي شود که در راستاي بومي کردن اين صنعت تلاش نکنيم.

 

وي خاطرنشان کرد: در زمان جنگ ما سيم خاردار را هم وارد مي کرديم اما امروز شاهد هستيم که ايران در بخش تسليحات نظامي، ساخت موشک و همچنين موضوعات علمي چون سلولهاي بنيادين از ارتقاء قابل توجهي برخوردار هستيم به طوريکه در جهان زبانزد هستيم.

 

سردار دکتر کاگر با اعلام اينکه چرا نبايد در موضوع هنر اين حرکت پويا را داشته باشيم، گفت: قطعاً با تلاش و همت مي توانيم توليدات داخلي و صنعت هنر را بومي کنيم.

 

معاون اجتماعي ناجا با اظهار اينکه نيروي انتظامي توانايي توليد هنر در بخش هاي مختلف را دارد، تصريح کرد: خوشبختانه در بخش سينما ورود کرديم که قرار است در بخش تئاتر و موسيقي نيز ورود پيدا کينم.

 

اين مقام مسوول از اينکه توليدات داخلي هنر ازجمله موسيقي چندان مورد توجه قرار نمي گيرد و به واردات غربي متکي هستيم، انتقاد کرد و افزود: در هنر بايد با حواشي اش وارد شويم.

 

وي با اظهاراينکه برخي مذهبيون ما نيز دچار استحاله شده اند، گفت: نبايد اجازه دهيم هنر ما متاثر از غرب ارزش هاي ما را زير سوال ببرد.

 

سردار دکتر کارگر گفت: چرا نبايد در مسائل هنري موضع نگريم؛ در برابر فتنه گران چرا نبايد با آشوبگران برخورد کنيم!!

 

وي توجه به ارزش ها را مورد اهميت و تاکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: ايستادگي در پاي اعتقادات قطعاً پيروزي و موفقيت را در برخواهد داشت.

 

سردار دکتر کارگر با يادآوري اين موضوع که حق بر باطل هميشه پيروز است، خاطرنشان کرد: حرکت ما بايد ارزشي باشد و بايد از انقلاب خود دفاع کنيم.

 

وي با تاکيد براينکه حرمت نيروي انتظامي بايد حفظ شود و نبايد اجازه دهيم ضد ارزش ها به بهانه هنر وارد نيروي انتظامي شوند، گفت: نيروي انتظامي از نهادهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است. اگرچه وظيفه ما جذب است اما نه به قيمت حل شدن!!

 

معاون اجتماعي ناجا با اظهاراينکه در حوزه هنر پليس موفق بوده است، تصريح کرد: بايد سعي کنيم اين کار ارزشمند را ادامه دهيم.

 

وي با يادآوري اين که قوي بايد وارد کار شويم، گفت: خودمان بايد در عرصه توليد فيلم و هنر وارد شويم.

 

سردار دکتر کارگر با تاکيد براينکه نيروي انتظامي مي تواند در عرصه هاي گوناگون موفق باشد، گفت: پليس بايد در بخش توليد هنر وارد شود و در اين راستا ما حمايت هاي لازم را خواهيم داشت.   

 

معاون اجتماعي ناجا در ادامه ضمن معرفي سرهنگ پاسدار بابائيان به عنوان سرپرست اداره کل هنري و امور مناسبت ها ؛ همچنين آقايان حبيب الله کاسه ساز، حسين طاهري، محمد منزوي، حسن گوهري و سرهنگ پاسدار حميد اندرزچمني را به ترتيب به عنوان مشاور در امور سينمايي، مشاور در امور فيلم و سريال، مشاور در امور فيلم ها مستند و مشاور در امور هنري و دبير کميته فيلم و سريال منصوب و معرفي کرد.

 

معاون اجتماعي ناجا در حاشيه اين مراسم در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه صنعت سينما در کاهش معضلات اجتماعي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي چه نقشي خواهد داشت، گفت: قطعاً يکي از شاخصه هاي توليدات سينمايي کاهش معضلات اجتماعي است که در اين راستا پليس با استفاده از رهيافت هايي که موجود است در تلاش است به صورت غيرمستقيم در کاهش آسيب هاي اجتماعي اقدام کند.

 

وي خاطرنشان کرد: ما از طريق فيلم هاي پليسي صرفاً به دنبال کارکرد انتظامي نيستيم بلکه پيشگيري اجتماعي هم مدنظر ماست.

 

سردار کارگر يادآور شد: هر چقدر پيشگيري اجتماعي را لحاظ کنيم در کار پليس کمک کرديم و در نهايت شاهد کاهش معضلات اجتماعي خواهيم بود.

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در پايان از برگزاري جشنواره فيلم هاي پليسي در خردادماه سال 1390 خبرداد و افزود: نيروي انتظامي در اين راستا از تمام توليدات مستقيم و غيرمستقيم سازمان ها مختلف حمايت مي کند.

نظر شما