جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۳۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
مراسم بافت تابلو فرش «ختم رسل» به مناسبت ميلاد حضرت محمد (ص) از سوي فرهنگسراي آفتاب از فردا اول اسفندماه آغاز مي‌شود.

«معصومه ايمان‌پور» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: در اين مراسم كه با حضور جمعي از هنرمندان قاليباف و شهروندان در بوستان امامزاده برگزار مي‌شود پنج قالي به ابعاد 50 در 30 توسط شهروندان به نيت رسول‌الله گره مي‌خورد.


وي با بيان اينكه در اين بافت نمادين، هنرمندان پيشكسوت حرفه قاليبافي مانند اسماعيل نيك‌سرشت و خانم طالب‌زاده حضور دارند، افزود: اين مراسم فردا اول اسفندماه همزمان با ميلاد رسول اكرم(ص) آغاز شده و مقارن با سالروز ميلاد فاطمه زهرا (س) در خردادماه سال آينده به پايان مي‌رسد تا در حراج آثار هنري كه به نفع ايتام منطقه 3 برگزار مي‌‌شود،‌ به فروش گذاشته شود.


ايمان‌پور با اشاره به برگزاري نگارگذر در حاشيه اين مراسم، اظهار داشت: در اين نگارگذر صنايع دستي مانند قلم‌زني، گليم‌بافي، خاتم، معرق، خوشنويسي و كنده‌كاري روي سفال به نمايش گذاشته مي‌شود.


به گفته رييس فرهنگسراي آفتاب، مراسم بافت تابلو فرش «ختم رسل» فردا اول اسفندماه از ساعت 10 صبح با حضور مديران سازمان‌ فرهنگي هنري شهرداري تهران و سازمان صنايع دستي و گردشگري، مسوولان شهرداري منطقه 3 و هنرمندان در بوستان امامزاده واقع در خيابان شريعتي، خيابان امامزاده اسماعيل برگزار مي‌شود.

نظر شما