پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۶
کد خبر: ۳۳۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
تلاش و معاش، ميثاق با دل‌ها، زمين سبز آسمان آبي، عيدانه‌، بوي بهار، ميثاق با بهار، نسيم وصل و محراب نور عناوين برنامه‌هايي است كه تا پايان سال جاري از سوي مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 در نظر گرفته شده است.

«ناصر امين‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين مطلب گفت: «بوي بهار» نمايشگاه هنري است كه به مناسبت فرارسيدن سال نو از 18 تا 25 اسفندماه از سوي خانه فرهنگ نور برگزار مي‌شود. «عيدانه» نيز شامل مسابقه‌ هفت‌سين‌آرايي همراه با اهدا جوايز ارزنده است كه 17 اسفندماه از سوي خانه فرهنگ ميثاق برگزار مي‌‌شود.


رييس فرهنگسراي فردوس افزود: تجليل از قاريان ممتاز نوجوان همراه با برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري با عنوان «نسيم وصل» در تاريخ 16 اسفندماه،‌ كاشت نهال به مناسبت روز درختكاري در روز 15 اسفندماه و برگزاري جشن نيكوكاري به مناسبت روز نيكوكاري در روز 14 اسفندماه از ديگر برنامه‌هايي است كه از سوي خانه فرهنگ ميثاق برگزار مي‌شود.


امين‌زاده اظهار داشت: كارگاه‌هاي آموزشي «تلاش و معاش»، با موضوع راستي، صداقت و امانتداري در خانواده با حضور دكتر بهزادي‌فر، «مديريت نظم در خانواده» با موضوع نهادينه كردن فرهنگ مديريت نظم در خانواده، «براي فرزندم چه داستاني بخوانم؟» شامل آموزش والدين با هدف آموزش خريد كتاب‌هاي مناسب براي كودكان و مسابقه كاريكاتور با عنوان «چراغ قرمز» و جشنواره اقليما عناوين برنامه‌هايي است كه فرهنگسراي فردوس تا پايان اسفندماه برگزار مي‌كند.


به گفته وي، كارگاه داستان شامل آموزش شيوه‌هاي نگارش داستان با حضور محمدرضا گودرزي در روزهاي شنبه، بوستان معرفت شامل شرح جامع و كامل بوستان سعدي با حضور علائيان در روزهاي دوشنبه، نقد و بررسي شعر با حضور سعيد بيابانكي در روزهاي سه‌شنبه و شرح و تفسير شاهنامه در روزهاي چهارشنبه از برنامه‌هاي هفتگي اين فرهنگسرا به شمار مي‌رود.


امين‌زاده گفت: مرواريد حجاب نيز نمايشگاهي است كه تا 10 اسفند از سوي خانه فرهنگ آيه به طراحي و دوخت لباس و پوشش اسلامي اختصاص دارد. سرد سبز نيز عنوان تور گردشگري است كه با هدف ترويج فرهنگ استفاده از فضاي سبز در زندگي شهري و هم چنين به منظور بازديد از مراکز ديدني اطراف شهر تهران و تشويق مردم جهت ديدن آنها در استفاده شهروندان از فضاهاي سبز تدارک ديده شده است. اين برنامه از سوي خانه فرهنگ آيه برگزار مي‌شود.

نظر شما