شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۳۳۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که در مراسم افتتاحيه ششمين نمايشگاه استاني کتاب اصفهان سخنراني مي کرد از اعتبار 150ميليارد ريالي براي برپايي نمايشگاه هاي ياد يار مهربان در تمامي استانها در سال 1390 خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي بهمن دري ادامه داد :سقف اعتبار در نظر گرفته شده بعنوان حمايت معاونت امورفرهنگي با توجه به تعداد مدارس و نوع حمايت استانداري هر استان خواهد بود .

 

دري اضافه کرد :تامين اعتبار از سوي معاونت با محقق شدن مشارکت مشابه استانداري هاي استانها خواهد بود .

 

معاون امور فرهنگي ادامه داد: اين اقدام با هدف ارتقا سطح کتابخواني در سنين پايين و تجهيز کتابخانه‌هاي مدارس صورت مي‌گيرد .

 

وي با تاکيد بر اينکه بايد بابرنامه ريزي دقيق از تقارن نمايشگاه ها با يکديگر در استانها جلوگيري کرد افزود:در نظر داريم با انتخاب يک استان بعنوان استان معين و محور نمايشگاههاي تخصصي را نيز در استانها برپا کنيم .

 

وي هدف از برگزار ي نمايشگاه هاي استاني را گسترش ويترين ارتباط مخاطبان با کتاب دانست و گفت قطعا برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي مي تواند در مخاطب گيري و بهرمندي آنان از نمايشگاه موثر واقع شود .

 

معاون وزير در اين سخنراني ضمن نام بردن تعدادي از نمايشگاه هاي تخصصي کتاب (اعم از کودک و نوجوان قرآن? دفاع مقدس و ادبيات پايداري ?آموزشي و دانشگاهي و...) گفت: حتما تشکل هاي نشر بايد بصورت جدي شرکت داشته باشند و جديدترين آثار منتشرشده شان را در نمايشگاه ها عرضه کنند .و همچنين استانهاي معين نيز بايد آمادگي برپايي نمايشگاه هاي تخصصي را به معاونت اعلام کنند تا بابرنامه ريزي دقيق از تقارن با نمايشگاه هاي ديگر و ناهماهنگي احتمالي جلوگيري به عمل آيد .

 

ششمين نمايشگاه استاني کتاب اصفهان ديروز دهم اسفند (سه شنبه )با حضور 500 ناشر افتتاح شد و تا 16 اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

نظر شما