جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۴۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
دکتر رشاد بيومي معاون رهبر اخوان المسلمين نيز با تکذيب تماس با ايران گفت که اين تشکل هيچ وقت تماس هاي خود را با هر طرفي مخفي نکرده است.

مخالفان مبارک در مصر در پاسخ به اظهارات هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا،هر گونه ارتباط با ايران را رد کردند.

 

به گزارش عصر ايران به نقل روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، اخوان المسلمين وجود هر گونه تماس مستقيم يا غيرمستقيم با ايراني ها را رد کرد.

 

دکتر رشاد بيومي معاون رهبر اخوان المسلمين با تکذيب تماس با ايران گفت که اين تشکل هيچ وقت تماس هاي خود را با هر طرفي مخفي نکرده است. وي اضافه کرد: مقامات اخوان هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي مصر را رد مي کنند.

 

اين مقام اخوان المسلمين ادامه داد: نيروهاي سياسي موجود در مصر توان عبور از مرحله موقت و انتقالي را با استفاده از توافق ملي دارند.

 

از سوي ديگر عبدالجليل مصطفي هماهنگ کننده انجمن ملي تغيير که محمد البرادعي مدير کل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي رياست آن را برعهده دارد نيز اتهام زني هاي آمريکا را حقيرانه توصيف کرد و گفت اين مجموعه با هيچ طرف خارجي ارتباطي ندارد.

 

وي در عين حال گفت: مشکلي در برقراري تماس با هر يک از کشورهاي دوست نمي بينم. هر کسي که ايران را دشمن خود بداند در اساس بيانگر ديدگاه آمريکايي – اسرائيلي است که ايران را در چنين جايگاهي مي بيند.

 

هيلاري کلينتون پيش از اين در کنگره آمريکا گفته بود ايران تلاش مي کند به صورت مستقيم يا غيرمسقيم با نيروهاي معترض و مخالف در مصر و ديگر کشورهاي عربي ارتباط برقرار کند تا بر نتيجه حوادث اين کشور، تاثير گذار باشد.

 

وي از وجود تماس هاي ايران با اخوان المسلمين مصر خبر داده و درباره نوع اين ارتباط گفته بود که ايراني ها از حزب الله لبنان براي تماس با حماس در فلسطين استفاده مي کنند که آنها نيز با هم پيمانان خود در مصر ارتباط برقرار مي کنند.

 

حماس که هم اکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد به عنوان يکي از شاخه هاي اخوان المسلمين مصر در فلسطين شناخته مي شود.

.

نظر شما