شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۴۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
رييس جامعه ايمن شهرداري تهران:
رييس جامعه ايمن شهرداري تهران ضمن اشاره به اينكه زلزله تهران حتمي است و نبايد دست روي دست گذاشته تاكيد كرد: هنر مديريت بحران، ارتقاي آمادگي در كنار پرهيز از اغتشاش ذهني است.

به گزارش«شهر» و به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران درمراسم اختتاميه دوره آموزشي مديريت بحران شهري و منطقه‌اي كه با حضور جمعي از مديران و كارشناسان كلانشهر‌ها و مسئولان سازمان‌ها و ميهمانان خارجي برگزار شد،هادي موذن، رئيس جامعه ايمن شهرداري تهران افزود: زلزله تهران دير يا زود اتفاق مي‌افتد ، بنابراين نبايد دست رو دست گذاشت ضمن آنكه نبايد مردم را دچاراغتشاش ذهني كرد.

موذن خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه انسان به وضعيت موجود خو مي‌گيرد و آمادگي‌اش را از دست مي‌دهد. هنر مديريت بحران اين است كه حفظ آمادگي را در كنار عدم اغتشاش انجام دهد و سازمان مديريت بحران بايد اين مدل را طراحي كند.

 

رييس جامعه ايمن شهرداري تهران، مديريت بحران را فعاليتي گروهي خواند و بر لزوم استفاده از الگو‌هاي تفكر شبكه‌اي در انجام برنامه‌ها تاكيد كرد و گفت: تحقق تفكر سيستمي و استراتژيك نيازمند تفكر شبكه‌اي است كه سه بعد دارد و مي‌توان در قالب آن ابعاد مختلف يك پديده را تجزيه و تحليل كرد و مديريت بحران بايد از اين الگو بهره‌برداري نمايد.

 

موذن تعامل با طبيعت از طريق مديريت با هدف كاهش عوارض سوانح و حوادث را ضروري خواند و اشاره كرد: در غير اين صورت زمان و فرصت‌هاي موجود براي باز‌سازي عمل اجتماعي را از دست مي‌دهيم. به گفته او، دانش‌بنياد شدن يك سازمان نيازمند استمرار آموزش است.

 

او خاطرنشان كرد: آينده‌پژوهي با نگاه تفكر شبكه‌اي منجر به شناسايي موضوعات نو مي‌شود و روش‌هاي ساده‌تر و كم‌هزينه‌تر محقق خواهد شد.

 

مشاور عالي شهردار تهران با اشاره به اهميت نقش مردم در اجراي درست برنامه‌ها و بيان اين نكته كه بايد در سطح محلات وارد عمل شويم تا افراد و ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها را شناسايي كنيم ، گفت: همواره سرمايه‌اي بهتر از مردم وجود ندارد و در مديريت بحران هم همينطور است. اگر از مديريت مردمي استفاده كنيم قطعا به وضعيت مطلوب مي‌رسيم به شرطي كه دريابيم محله محوري و شهروندمداري چيست و اين معني را در كار خود به كار ببريم.

 

موذن در ادامه با بيان اين كه بايد راه‌هاي كوتاه‌تر، پر فايده‌تر و كم‌هزينه‌تر را يافت بيان داشت: در بحث نيرو‌ها و منابع انساني مديريت بحران، بايد افراد چند بعدي تربيت كنيم . يعني افرادي كه بتوانند امروز كار عادي را انجام دهند و در شرايط بحران رويكرد مديريت بحران داشته باشند.

 

 

فاطمه صالح، معاون آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان نيز در اين مراسم اظهاركرد: اولويت اول سازمان از برگزاري اين دوره آموزشي ايجاد زمينه‌هاي شناخت از ظرفيت‌هاي يكديگر، به كارگيري و امكان‌سنجي اين ظرفيت‌ها در اجراي برنامه‌هاي مرتبط با مديريت بحران در سراسر كشور اس.

 

اوگفت: اولويت ديگر برگزاري اين دوره ايجاد شبكه همبسته ملي در خصوص مجموعه مديريت بحران كشور است.

نظر شما