پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۴۷۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
رييس پليس آگاهي تهران از بكارگيري پليس نامحسوس در اماكن شلوغ و پر رفت و آمد خبر داد و نسبت به تغيير روش سارقان منازل در ايام عيد به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ محمديان روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پليس آگاهي تهران بزرگ از تمامي امكانات خود براي برقراري نظم و امنيت در ايام عيد استفاده مي‌كند كه يكي از برنامه‌هاي اين پليس استفاده از ماموران نامحسوس در اماكن شلوغ و پر رفت و آمد است.

 

وي با اشاره به تغيير روش سارقان منازل به شهروندان هشدار داد و گفت: سارقان در گذشته از تاريكي شب و خلوتي خيابان براي سرقت منازل اقدام مي‌كردند، اما اكنون هر زمان كه صاحبخانه در خانه نباشد دست به اين عمل مي‌زنند و بهترين زمان براي آنها زماني است كه صاحبخانه براي خريد به بيرون منزل مراجعه مي‌كند چرا كه در اين هنگام تمام مسايل ايمني را رعايت نمي‌كند.

 

سرهنگ محمديان اظهار داشت: در ايام نوروز تيم‌هاي نامحسوس در معابر اقدام به گشت‌زني مي‌كنند و افراد مشكوك را زير نظر خواهند داشت.

 

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مواردي بوده است كه افراد با جعل عنوان مامور و به بهانه جمع‌آوري ماهواره اقدام به ورود منزل افراد كنند گفت: چنين موردي گزارش نشده است اما شهروندان توجه داشته باشند تمامي ماموراني كه براي جمع‌آوري ماهواره اقدام مي‌كنند با لباس نيروي انتظامي هستند و اگر مامور لباس شخصي مراجعه كرد حتما بايد كارت شناسايي آن را به دقت ملاحظه كنند.

 

البته اين نكته را بايد توجه داشته باشند كه اين ماموران به هيچ عنوان به داخل منزل افراد مراجعه نمي‌كنند مگر داراي حكم قضايي باشند.

 

سرهنگ محمديان در خصوص اقدامات پليس آگاهي جهت برقراري نظم و امنيت در چهارشنبه آخر سال گفت: معاونت مبارزه با قاچاق كالا به منظور پيشگيري از حوادث احتمالي از ماه‌هاي گذشته اقدامات خود را جهت ورود مواد محترقه از جمله كه نتيجه آن شناسايي 15 محموله و شناسايي 37 نفر كه اقدام به حمل مواد محترقه مي‌كردند شد كه از اين افراد بيش از يك ميليون مواد محترقه كشف شد.

 

 

سرهنگ محمديان در خصوص عمليات هفته گذشته پليس آگاهي مبني بر شناسايي و دستگيري دفاتر هرمي در تهران گفت: اين اقدام با همكاري عده‌اي از دستگاه‌ها در هفته گذشته در سراسر تهران صورت گرفت و تمامي اين دفاتر به صورت جوش پلمپ شدند و با صاحبان املاكي كه اين دفاتر را در اختيار اين افراد قرار داده بودند برخورد شد.

 

وي در پاسخ به خبرنگار شهر مبني بر اينكه آيا بيمه پارسيان فعاليت هرمي مي‌كرده است يا خير گفت: در اين رابطه پليس آگاهي تهران اقدامي انجام نداده است و در جريان نيست.

دستگيري سارقان بانک

رييس پليس آگاهي تهران با اشاره به كشف 85 درصدي جرايم خشن در تهران گفت: هفته گذشته يك باند سارق كه اقدام به سرقت مسلحانه به وسيله سلاح سرد از يك بانك را كرده‌ بودند و موفقت به سرقت 90 ميليون تومان "تراول چك" شدند شناسايي و دستگير شدند كه 10 نفر از اعضاي اين باند داراي سوابق مختلف بودند. همچنين سركرده اين باند فردي 25 ساله كه در سال 87 در نزاع دسته‌جمعي مرتكب يك قتل و متواري شده بود.

 

رييس پليس آگاهي تهران با هشدار به شهروندان گفت: با توجه به ايام نوروز و حمل پول توسط شهروندان بايد توجه داشته باشند حدالامكان از حمل پول به مقدار بالا خودداري كنند و يا حين حمل پول مراقب اطراف خود باشند و اگر احساس خطر كردند به پليس مراجعه كنند.

 

وي اظهار داشت: شهروندان اگر مورد سرقت قرار گرفتند بايد مشخصات افراد مانند چهره و يا مشخصات وسايل نقليه را به خاطر خود بسپارند.

 

 

نظر شما