شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۴۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
معاون تشخيص سازمان دامپزشكي كشور تأكيد كرد: زماني كه آنتي‌بيوتيك‌ها را براي دام‌ها استفاده مي‌كنيم، محصولات آنها براي مدتي قابل مصرف نيستند و توصيه مي‌كنيم بطور حتم زمان پرهيز از مصرف رعايت شود تا نگراني براي مصرف‌كنندگان وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار  "شهر"، دكتر مشكات در نشست خبري هفته سلامت در سال 90، افزود: زمان پرهيز از مصرف در صورت استفاده دام يا طيور از آنتي‌بيوتيك‌ها بين يك تا حداكثر دو هفته است كه از دامداران درخواست مي‌شود از اعزام گوشت طيور و دامها به كشتارگاه‌ها و يا شير و عسل خودداري شود تا باقي‌مانده داروي آنتي‌بيوتيك در بدن دام به حداقل برسد.

 

وي اعلام كرد: بدليل اهميت اين موضوع و با توجه به اين كه حدود 40 درصد داروهاي تجويز شده در دامپزشكي جزو گروه آنتي‌بيوتيك‌ها هستند و به سمت مقاومت دارويي در برابر آنتي‌بيوتيك‌ها پيش‌ مي‌رويم، اندازه‌گيري و پايش باقي‌مانده سطح آنتي‌بيوتيك‌ها در مواد غذايي را در دستور كار قرار داده‌ايم و نهايت تلاش ما كنترل سطح مجاز آنتي‌بيوتيك‌ها در مواد غذايي است.

 

مشكات همچنين تأكيد كرد: نتايج پايش انجام‌شده اخير در رابطه با شير، ماهي بويژه قزل‌آلا، ميگو و عسل رضايت‌بخش بود و درصدديم ساير آلاينده‌هاي ديگر را نيز در مواد غذايي سنجش و كنترل كنيم.

در همين رابطه بخوانيد:

تجويز آنتي‌بيوتيك‌ها در ايران 2 برابر كشورهاي پيشرفته است

اتصال مراكز مجري پزشك خانواده به سيستم‌هاي الكترونيكي در سال آينده

مقاومت دارويي چالشي براي كنترل بيماري‌هاي عفوني در دنياي امروز  

نظر شما