شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام نخستين گروه ارزياب هلال احمر در قالب يك تيم 5 نفره، به ژاپن خبر داد.

دكتر محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار«شهر» با بيان اين نكته كه يك تيم‌ 5 نفره‌ شامل 2امدادگر، يک پزشک و يک عضو معاونت درمان فردا براي ارزيابي اوليه به ژاپن اعزام مي‌شوند، اظهار داشت: اينجانب نيز در راس اين تيم جهت سرپرستي به ژاپن اعزام خواهيم شد.


رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان ساخت : در اين سفر علاوه بر ارزيابي ميزان خسارت وارده به مناطق مختلف از جمله نيروگاه اتمي و نحوه مقابله با آن، ارزيابي‌هاي اوليه براي ميزان کمک‌ها و ارسال اقلام‌زيستي صورت مي‌گيرد.


وي با اشاره به اين نكته كه تيم‌هاي درماني پس از انجام ارزيابي‌هاي اوليه به اين کشور اعزام مي‌شوند يادآور شد: درصورت درخواست ژاپن، هلال احمر ايران اقلام زيستي شامل غذا، پتو و کنسرو را به اين کشور ارسال خواهد كرد.


دكترمظفر با بيان اينكه كشور ژاپن در زلزله بم با ساخت مدرسه امداد و نجات و دبيرستان بسيار به مردم آسيب ديده كشورمان كمك كرد، افزود: سونامي بزرگ ژاپن بهترين فرصت براي ما است تا كمك‌هاي كشور ژاپن را كه در چند سال گذشته در زلزله بم به كشورمان داشته است را جبران كنيم.


وي عنوان كرد: تيم‌هاي امدادي واكنش سريع جمعيت هلال‌احمر با عنوان گروه ايثار در حال حاضر آماده اعزام به ژاپن هستند.


در ديدار رئيس هلال‌احمر ايران و رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر با سفير ژاپن در تهران آخرين وضعيت مناطق آسيب ديده ژاپن مورد بررسي قرار گرفت و رئيس هلال‌احمر ايران آمادگي اين جمعيت را براي ارسال اقلام غذايي و دارويي و اعزام نيروهاي امدادي اعلام كرد.


ابوالحسن فقيه در ديدار با كين ايچي كومانو با ابراز تأسف و همدردي با مردم ژاپن آمادگي هلال‌احمر ايران براي ارسال اقلام زيستي و غذايي و اعزام نيروهاي امدادي را در سريعترين زمان ممكن به مناطق حادثه ديده ژاپن اعلام كرد.


وي با اشاره به اينكه جمعيت هلال‌احمر اين آمادگي را دارد تا تيم ارزياب و امدادي خود را به ژاپن اعزام كند، گفت: در اين راستا جمعيت اين آمادگي را نيز دارد تا كمك‌هاي زيستي و اقلام امدادي و غذايي و دارويي را براي مناطق آسيب ديده و مردم حادثه ديده ژاپن ارسال كند.


كين ايچي كومانو سفير ژاپن نيز از همدردي رئيس جمعيت هلال‌احمر و همچنين مردم كشورمان بسيار ابراز خرسندي كرد و گفت: ليست وضعيت آمادگي جمعيت هلال‌احمر از جمله ارسال اقلام خوراكي و اعزام تيم‌هاي ارزياب و امدادي ايران را به مسئولان بلند پايه خود در ژاپن اعلام مي‌كند تا در صورت استمداد اين اقلام و نيروهاي امدادي به كشور متبوعش ارسال شود زيرا در حال حاضر عمليات‌هاي جستجو و نجات در مناطق حادثه ديده ژاپن به پايان رسيده است و وي منتظر اعلام استمداد و هر گونه نظر مقامات بلندپايه كشورش است.

نظر شما