شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۳۵۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
انجام روزانه نيم ساعت پياده روي براي مبتلايان به بيماري هاي قلب و عروق و جلوگيري از ابتلا به بسياري از بيماري هاي غيرواگير لازم است.

به گزارش شهر، به نقل از وزارت بهداشت و درمان دکتر الهام رمضاني متخصص قلب و عروق و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در اين دانشگاه با بيان اين مطلب اظهار داشت: انجام پياده روي با سرعت متوسط به دليل تقويت عملکرد قلب و عروق و جلوگيري از ابتلا به بيماري هايي مانند ديابت و فشار خون براي بيماران قلبي مفيد است .
وي افزود : انجام حرکت هاي ناگهاني به خصوص در افرادي که مبتلا به تنگي عروق کرونر هستند احتمال بروز سکته قلبي را افزايش مي دهد بنابراين به اين بيماران توصيه مي شود از انجام حرکات ناگهاني خودداري کنند .
دكتر رمضاني ادامه داد: بيماران قلبي در صورت تمايل به انجام ورزش هايي با تحرک بيشتر حتما با متخصص قلب مشورت کنند .
وي با اشاره به اهميت انجام فعاليت هاي ورزشي در حفظ سلامت جسماني گفت: انجام ورزش به صورت مستمر و منظم در افراد سالم نيز از اهميت بسزايي برخوردار است و  از بروز بيماري ها، عوارض و مرگ و مير ناشي از آن  جلوگيري مي کند .
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان تصريح كرد:‌ پياده روي يکي از ورزش هايي است که از بروز بيماري هاي مزمن و غير واگير جلوگيري مي کند بنابراين به تمامي افراد پيشنهاد مي شود روزانه نيم ساعت تا 45 دقيقه ورزش پياده روي را انجام دهند.


نظر شما