جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۵۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
سرپرست مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد از بازديد بيش از 100 هزار نفر بازديدکننده داخلي وخارجي در روزهاي دوم، سوم وچهارم فروردين ماه از سعدآباد خبر داد.

به گزارش شهر، حسن محسني گفت: تعداد بازديدکنندگان داخلي و خارجي کاخ‌ها و موزه‌هاي مجموعه سعدآباد در روزهاي دوم، سوم و چهارم نوروز از مرز 100 هزار نفر گذشت.


وي با اشاره به تعطيلي مجموعه سعدآباد در روزهاي پنجم، ششم وهفتم فروردين اظهار داشت: از آن‌جا که مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد ميزباني سومين جشن جهاني نوروز و رؤسا و نمايندگان 30 کشور جهان را برعهده داشت، لذا در روزهاي پنجم، ششم وهفتم فروردين تعطيل بود.


محسني ادامه داد: اما با توجه به پتانسيل و ظرفيت بالاي اين مجموعه و در نظر گرفتن برنامه‌هاي فرهنگي متنوع، طي 3 روز کاري از روزهاي نخست سال، اين مجموعه با استقبال کم‌نظيري از سوي بازديدکنندگان روبرو شد.


وي افزود: در همين راستا موزه آشپزخانه سلطنتي با تلاش بسيار، براي بازديد عموم در ايام نوروز آماده سازي و به‌طور آزمايشي گشايش يافت، که اين موزه نيز به دليل جذابيت‌هاي بصري موجود، مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفت.


وي خاطر نشان کرد: برپايي جشنواره نوروزي و نمايشگاه صنايع دستي، گردشگري و صنايع غذايي وسوغات اقوام ايراني در 3 نقطه سعدآباد، از برنامه‌هايي بود که مخاطبان زيادي را به خود جلب کرد.


اين مقام مسئول «گشايش آزمايشي زيرزمين موزه سلاح هاي دربار»، برپايي «نمايشگاه سفره‌هاي هفت‌سين اقوام ايراني در کاخ موزه نگارستان» و«نمايشگاه آثار باتيک استاد مهدي خاويان در موزه صنايع دستي معاصر» و «نمايشگاه‌هاي رويدادهاي تاريخي نوروز در دوران معاصر» و «تحولات سفره نوروزي از گذشته تا به حال» در موزه تاريخ معاصر را از ديگر برنامه‌هايي خواند که براي بازديد عموم در نظر گرفته شده است.


محسني همچنين از نمايشگاه «ظروف دوران قاجار» در محل موزه ظروف سلطنتي سعدآباد و اجراي «مسابقه عکاسي با موبايل»، برپايي نمايشگاه «سفره‌هاي هفت‌سين اقوام ايراني» در کاخ موزه نگارستان و... را از جمله ديگر برنامه‌هاي ايام نوروز نام برد.


مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد، با وجود 17 کاخ، موزه و نمايشگاه دائمي، پس از برگزاري دومين جشن جهاني نوروز از روز هشتم تا 12 فروردين از ساعت 9 صبح تا 17:30 پذيراي عموم علاقمندان و بازديدکنندگان مي‌باشد.

نظر شما