شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۵۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
شهردار منطقه 13 تهران ا ز بهسازي و آماده سازي پارک جنگلي سرخه حصار جهت پذيرايي از يک ونيم ميليون ميهمان و مسافر نوروزي در روز طبيعت و طرح استقبال از بهار خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 13 ، خليل راحتي شهردار منطقه 13 با اشاره به مساحت 612 هزارهکتاري پارک جنگلي سرخه حصار درشرق تهران افزود : اين پارک به دليل موقعيت مکاني آن در ورودي و خروجي هاي شرق تهران داراي پتانسيل بالايي جهت پذيرايي از ميهمانان نوروزي و روز طبيعت است.


او افزود: خدمات ورزشي همچون سالن تيراندازي، پينت بال، پيست دوچرخه سواري، پيست ماشين‌هاي کنترلي، ايستگاه نقاشي، برگزاري سامانه نشاط جهت ارائه خدمات به شهروندان آماده سازي شده است.



شهردار منطقه 13 اظهار داشت: به منظور استفاده بهينه شهروندان از فضاي سبز موجود دراين پارک بيش از 50 درصد از فضاي سبز و انهار اين پارک لايه روبي و بهسازي شده است.



او ادامه داد: به منظور استفاده شهروندان و مسافران نوروزي ازاين پارک بيشتر مسيرهاي اين پارک تعريض شده است و شهروندان مي‌توانند از سه ورودي ياسيني ، شهيد دوران و اتوبان بابايي به اين پارک دسترسي پيدا کنند و درزمينه ارائه خدمات به شهروندان سرويس هاي بهداشتي وآبخوري اين پارک تعمير و توسعه يافته است.


خليل راحتي خاطرنشان کرد: دراين زمينه 180 چشمه سرويس بهداشتي آماده سازي شده است و همچنين مساحت آلاچيق هاي اين پارک به بيش از 2 هزار 500 مترمربع افزايش يافته است.


او افزود: درايام تعطيلات نوروز درروز 13 فروردين پرسنل پارک به صورت آماده باش درپارک جهت ارائه خدمات به شهروندان حضور فعال خواهند داشت.


شهردار منطقه 13 گفت: در روز 13 فروردين به منظور حفظ فضاي سبز و جلوگيري از شکستن درختان و آسيب زدن به فضاي سبز اوجاق هاي آماده دربخش هاي مختلف پارک تعبيه شده و همچنين از سرشاخه ها و چوب خشک درختان هيزم جهت روشن کردن اوجاق فراهم شده است که توسط عوامل پارک دراختيار خانواده ها و مراجعان قرار خواهد گرفت.


راحتي اظهار داشت: از مسافران نوروزي و شهروندان درخواست مي شود که به تابلوهاي مسير و راهنما دقت کرده و از محل هايي که براي اطراق تعبيه شده است استفاده کنند .


او در ادامه گفت: عوامل نيروي انتظامي مستقر درپارک به حفظ و امنيت پارک کمک خواهند کرد و همچنين درروز 13 فروردين نيز اکيپ‌هاي اداره بازيافت با حضور درپارک نسبت به جمع آوري و تفکيک زباله ها دراين روز اقدام خواهند کرد.


راحتي تصريح کرد: منطقه گردشگري سرخه حصار از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است و شهروندان مي‌توانند طي کوتاه ترين مسير از فضايي مفرح و شادي بخش و طبعيت اين بخش به همراه خانواده استفاده کنند.


او هم چنين گفت: تمامي پارک هاي منطقه براي پذيراي از شهروندان در روز طبيعت آماده سازي شده است و در مبادي ورودي شرق نيز اتومبيل هاي مسافران نوروزي روشويي رايگان مي شود.

نظر شما