شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۵۱۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
دقايقي پيش با حضور شهردار تهران؛
دومين اجلاس شهرداران آسيايي دقايقي پيش با حضور شهرداران و مسئولان شهري پايتخت ها و کلانشهرهاي آسيايي به رياست دکتر محمدباقر قاليباف در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش «شهر» در اين اجلاس 180 هيات، 93 شهردار آسيايي و اروپايي و 8 سازمان بين المللي حضور دارند.


شهردار تهران که رياست اين اجلاس را بر عهده دارد در مراسم آغازين دومين اجلاس شهرداران آسيايي تا دقايقي ديگر سخنراني خواهد کرد.


محمد خدادادي، رييس دبيرخانه اجلاس شهرداران آسيايي با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اصلي دومين اجلاس، تاثير بحران اقتصادي در کلان‌شهرهاست و قرار است تمام شهرداران تجربيات خود را در اين زمينه با ديگر همتايان خود مبادله کنند. تجربيات ارزنده اي که براي تحقق اهداف شهروندي، مديريت شهري و توسعه شهر بايد در برنامه ريزي هاي شهري ديده شود.


او در ادامه تاکيد کرد: اجلاس شهرداران کلان‌شهرهاي آسيايي با ابتکار دکتر قاليباف دو سال پيش پايه گذاري و اولين نشست اين اجلاس در تهران برگزار شد. در واقع اين مجمع سازمان جواني است که عمر دو ساله دارد، ولي با اين حال استقبال شرکت کننده ها در اين دو دوره ضرورت تشکيل چنين سازماني را در سطح شهرهاي آسيايي نشان مي دهد.


خدادادي در ادامه مهم‌ترين برنامه‌هاي اين اجلاس را ارتباط شهرداران کلان شهرها و تبادل تجربيات برشمرد و گفت: در اين نشست‌ها از ديگر شهرداران عضو مجمع دعوت مي شود تا از تهران ديدن کنند که به گسترش همکاري ميان شهرها و کشورهاي آسيايي با يکديگر مي انجامد.


او تصريح كرد: پيش از اين کلان شهر هاي اروپايي نيز چنين سازماني را دارا بودند و در حال حاضر مفتخريم با گام نخستي که شهردار تهران در تشکيل چنين سازماني برداشت کلان شهرهاي آسيايي را يک گام به رسيدن به اهداف خود نزدي‌ تر کرد.


رييس دبيرخانه اجلاس شهرداران آسيايي در ادامه تاکيد کرد: در اجلاس اول تصويب شد که دبيرخانه دايمي اين مجمع در تهران مستقر باشد و بدين ترتيب و با اين تصميم يک سازمان بين المللي ديگر به جمع ديگر سازمان‌هاي بين المللي در تهران اضافه شد.


او اضافه کرد: از نکات مهم اين شيوه انتخاب رييس جديد مي توان به اين اشاره کرد که همه شهرداران آسيايي درگير کار خواهند شد و در اين زمينه احساس مسووليت بيشتري خواهند کرد که نتيجه آن مي‌تواند گسترش فعاليت‌ها و همکاري‌هاي بين كلان‌شهرها باشد.


رياست اين دوره اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيايي بر عهده محمد باقر قاليباف است و در نشست پاياني اين دوره طبق اساسنامه از شهردار فعلي به شهردار ميزبان که در اين دوره شهردار استانبول است منتقل مي‌شود.


دومين اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيايي از امروز، 12 تا پس فردا، 14 فروردين سال جاري در استانبول ترکيه برگزار مي شود. اولين اجلاس شهرداران آسيايي ، آبان ماه 87 به ميزباني شهر تهران و با حضور گسترده مقامات شهري آسيا و ميهمانان ويژه اي از سراسر جهان برگزار شد.

نظر شما