جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۳۵۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
با پايان يافتن زمان سفرهاي نوروزي هموطنان و طبق آمار به دست آمده از مبادي ورودي شهرهاي استان، آذربايجان شرقي ميزبان بيش از 6 ميليون و هشت صدهزار نفر سفر نوروزي بوده است.

به گزارش شهر از تبريز، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ، مهندس تراب محمدي در گفتگويي در اين رابطه گفت: براي تمام فعالان و دستندرکاران استان که در قالب ستاد دائمي سفر استان در مدت تعطيلات نوروز 90 به خدمات رساني شبانه روزي به گردشگران اقدام نمودند، باعث خرسندي است که شاهد رشد کمي حضور گردشگران نوروزي در نقاط مختلف استان بودند.

به گفته دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان شرقي، با توجه به آمار و ارقامي که همه روزه توسط مبادي مختلف ورودي استان به دبيرخانه ستاد ارائه مي گرديد، و کنترل تعداد مسافران اتوبوسها، قطارها و هواپيماهايي که به مقصد شهرهاي مختلف استان مشغول به جابجايي مسافران بودند، آمار نهايي گردشگران نوروزي استان به دست آمده است.

به گفته وي اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با رشد تقريبي 30 درصدي روبرو بوده که اين امر نشانه ثمربخشي اقدامات فعالان استان در جذب گردشگران بوده است.

محمدي افزود: در اين مدت بيش از پانصد و هشتاد و چهار هزار نفر شب اقامت در هتل ها و مهمان پذير هاي استان ثبت شده که سهم هتل هاي استان، اشغال بالاي 75 درصدي و سهم مهمان پذيرها اشغال بالاي 78 درصدي بوده است.

محمدي با اشاره به پيش بيني هاي صورت گرفته در راستاي ايجاد تسهيلات براي گردشگران نوروزي، گفت: افزايش تعداد مراکز خدمات گردشگري، تخفيف 20 تا 50 درصدي در قيمت هتل ها و مراکز اقامتي، افزايش خدمات در جاده هاي مواصلاتي استان، بازرسي و کنترل دقيق مراکز خدمات گردشگري، ارائه تسهيلات براي بازديد از موزه ها و اماکن تاريخي شهرهاي استان به خصوص شهر تبريز، برگزاري نمايشگاههاي عرضه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات استان به همراه نمايش آيين ها و آداب نوروزي مردم استان براي گردشگران از جمله اقداماتي بوده که در جذب گردشگران موثر بوده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مجموعه بازار تاريخي تبريز را پر بازديدترين بناي تاريخي استان در مدت نوروز 90 معرفي نمود و گفت: دومين بناي جهاني استان آذربايجان شرقي در مدت نوروز امسال پذيراي بيش از ششصد و شصت هزار نفر از گردشگران داخلي و خارجي استان بوده است.

به گفته وي، روستاي کندوان در شهرستان اسکو و موزه آذربايجان به ترتيب با بيش از پانصد هزار بازديد کننده داخلي و خارجي از ديگر مجموعه هاي پربازديد نوروزي استان آذربايجان شرقي بوده اند.

محمدي گفت: صدور 50 فقره تشويق، هشت صد تذکر و 18 اخطار کتبي در اين مدت نتيجه بيش از هشت صد بازديد نظارتي از مجموعه هاي اقامتي، بيش از يکهزار و صد بازديد از رستوران ها و مراکز پذيرايي بين راهي، بيش از دويست و پنجاه بازديد ازدفاتر خدمات مسافرتي، بيش از يکصد و هشتاد بازديد از مراکز اقامتي موقت بوده است.

به گفته وي نظارت و بازرسي در تمام شهرستانهاي استان و رسيدگي به مسائل و مشکلات گردشگران را از جمله برنامه هاي اصلي دبيرخانه ستاد دائمي تسهيلات سفر استان در نوروز 90 بوده و به لطف اين اقدام، در اين مدت رضايت خاطر گردشگران در مراکز اقامتي، هتل ها و مهمان پذيرها، مراکز خدماتي در جاده هاي مواصلاتي استان و مراکز ارائه خدمات گردشگري حاصل شده است.

بر پايه همين گزارش، ستاد دائمي تسهيلات سفر استان آذربايجان شرقي با ارائه خدمات بيست و چهار ساعته در مدت نوروز 90 و با اطلاع رساني گسترده، توانست بيش از سالهاي قبل به پيش بيني هاي خود در مدت تعطيلات نوروزي و خدمت رساني به گردشگران دست يابد.

نظر شما