جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۵۴۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
براي بهبود ضايعات دهاني توجه به كنترل موضعي ضايعه دهان، مراقبت دندان‌ها و لثه و اصول تغذيه سالم از اهميت بالايي برخوردار است.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر شمس‌الملوك نجفي، متخصص بيماري‌هاي دهان و دندان گفت: ضايعات و زخم‌هاي دهان ممكن است نياز به درمان‌هاي موضعي يا خوراكي داشته باشد، رژيم درماني بايد شامل تغذيه مناسب و استفاده از مايعات كافي، كاهش درد، حفظ بهداشت دهان، كنترل عفونت ثانوي و كنترل موضعي پيشرفت بيماري باشد.

 

كنترل موضعي ضايعه دهان، شامل مواردي همچون دهان شويه با 2 قاشق چايخوري جوش شيرين، استفاده از مخلوط شربت ديفن هيدرامين همراه با شربت معده با تركيب مساوي يك قاشق چايخوري مي‌شود.

 

همچنين براي مراقبت دندان‌ها و لثه بايد به مسائلي همچون جرمگيري دندان‌ها، استفاده از نخ دندان، استفاده از خميردندان‌هاي حاوي فلورايد و مسواك نرم و گرداندن آب در دهان بعداز هرغذا و يا خوردن هر نوع مواد ديگر مي‌تواند باقيمانده نرم مواد غذايي را پاك كند.

 

براساس اين گزارش مصرف غذا و مايعات كافي براي سلامت دهان و بدن بسيار مهم است و بايد از مكملهاي غذايي ( مثل فراورده‌هاي دينه) استفاده كنيد، اگر دهانتان زخم است و غذا خوردن مشكل است مي‌توانيد غذا را در مخلوط كن نرم كرده و سرد ميل كنيد.

 

براي جلوگيري از گسترش و شدت ضايعات دهان بايد با دندانپزشك متخصص بيماري‌هاي دهان مشورت كنيد و در صورت درگير شدن بقيه افراد خانواده حتما به پزشك متخصص مراجعه كنيد.

نظر شما