جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۵۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
همزمان با روز جهاني سلامتي و بهداشت
فرهنگسراي هنگام همزمان با روز جهاني سلامتي و بهداشت، صبح امروز مراسم افتتاحيه «جشنواره سلامت» را برگزار کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي هنگام، مراسم افتتاحيه «جشنواره سلامت» صبح امروز همزمان با روز جهاني سلامتي و بهداشت با حضور مديران و مسئولان شهرداري و مراکز فرهنگي هنري منطقه 4، در اين فرهنگ‏سرا برگزار شد.

در اين مراسم، «زهرا گلرو مفرد» رييس فرهنگ‏سراي هنگام با تأکيد بر سلامت به عنوان يکي از شاخص‏هاي مهم توسعه پايدار گفت: هدف ما از اجراي دومين جشنواره سلامت آموزش و آگاهي‏بخشي به شهروندان در حوزه سلامت جسماني و رواني و بهداشت عمومي است. برنامه‏هاي اين جشنواره شامل همايش و بسته‏هاي آموزشي، غرفه‏هاي نمايشگاهي و اجراي برنامه‏هايي در سطح مدارس منتخب منطقه است که اميدوارم در اين هفته خدمات شايسته‏اي به شهروندان ارائه خواهد شد.
همايش «استفاده بهينه از دارو» نخستين برنامه اين جشنواره بود که از ساعت 10 تا 12 برگزار شد. دکتر «آزاده مصطفوي» متخصص داروسازي پيرامون شيوه‏هاي درست استفاده از داروها و رعايت زمان‏بندي و آغاز و پايان دوره‏هاي درماني تحت‏نظر پزشکان سخنراني کرد و با پاسخ به پرسش‏هاي حاضرين آموزش‎‏هاي لازم را ارائه داد.

غرفه‏هاي نمايشگاهي اين جشنواره شامل پزشک خانواده، مشاوره روان‏شناسي و آسيب‏شناسي اجتماعي، سلامت و تغذيه، محيط زيست و بازيافت، ايمني و آتش‏نشاني، نقاشي کودکان، دوام(ستاد بحران)، سلامت و ورزش و طب سنتي و باشگاه چاقي است که تا 24 فروردين‏ماه هر روز از ساعت 9 تا 16 خدمات مشاوره‏اي و بهداشتي به شهروندان ارائه مي‏شود. همچنين کارگاه‏هاي آموزشي کنترل خشم، محله ايمن، ديابت، تغذيه سالم و دندان سالم به ترتيب از ساعت 10 تا 12 برگزار مي‏شود.
علاقه‏مندان براي بازديد از غرفه‏ها و شرکت در همايش‏ها مي‏توانند به نشاني ميدان رسالت، ميدان الغدير، بلوار دلاوران، خيابان آزادگان شمالي، جنب فروشگاه شهروند، فرهنگ‏سراي هنگام مراجعه و براي آگاهي بيشتر با شماره تلفن 77491491 تماس بگيرند.

نظر شما