شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۵۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۳
وزير بهداشت با اشاره به اين که "استخدام 23 هزار پرستار حدود 230 ميليارد تومان در سال براي دولت هزينه دارد که اين ميزان سالانه افزايش مي‌يابد"، آن را اقدامي بي سابقه در طول تاريخ وزارت بهداشت دانست و به عنوان پيروزي بزرگ به جامعه پرستاري تبريك گفت.

به گزارش خبرنگار "شهر"، دکتر مرضيه وحيددستجردي عصر امروز در مراسم جشن ميلاد حضرت زينب(س) و گراميداشت مقام پرستار با حضور اسفنديار رحيم مشايي در تالار وزارت کشور تأکيد کرد: تا پيش از اين، حداكثر استخدامي كه در وزارت بهداشت صورت گرفته 14 هزار نيرو بوده است و در حال حاضر استخدام اين 23 هزار نيرو در مرحله گزينش قرار دارد و تا دو ماه آينده شاهد حضور آنها در بخش‌هاي مختلف درماني خواهيم بود و به اين ترتيب تعداد پرستاران كشور به حدود 170 هزار نفر مي‌رسد.

وي با بيان اين که "طي دولت‌هاي نهم و دهم حدود 15 هزار تخت بيمارستاني به تخت‌هاي بيمارستاني كشور افزوده شده كه بصورت جداگانه نيازمند نيروي پرستاري هستند"، تصريح کرد: بر اين اساس استخدام اين 23 هزار پرستار تنها در راستاي اجراي كاهش ساعت كار و ارتقاي كيفيت خدمات پرستاري صورت گرفته و جداي از نيروهاي انساني مورد نياز براي بخش‌هاي توسعه‌اي و بيمارستان‌هاي تازه تاسيس است.

وحيددستجردي همچنين ابرازاميدواري کرد که سال 90 نيز موضوع تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري اجرايي شود اما آنچه مسلم است اين که وزارت بهداشت در اين زمينه نمي‌تواند به تنهايي عمل كند و بطور حتم همكاري بيمه‌ها و وزارت رفاه ضروري است. وي در عين حال خاطرنشان کرد: با تلاش وزارت بهداشت، تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري بصورت آزمايشي بزودي در چند بيمارستان عملياتي شود.

وزير بهداشت تأکيد کرد: در مجموع با تلاش و همت بخش‌هاي پرستاري و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه پرستاري در كشور حاصل شده است.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات نظام پرستاري در سال گذشته، اظهار کرد: انتخابات نظام پرستاري در 102 شهر برگزار و بيش از يکهزار و 200 نفر به عنوان اعضاي اصلي و علي‌البدل انتخاب شدند و به اين ترتيب سازمان نظام پرستاري خدمات خود به جامعه پرستاري را ادامه خواهد داد.

وحيددستجردي گفت: در مجموع در سومين دوره انتخابات نظام پرستاري حدود 58 درصد افزايش مشارکت گروه‌هاي پرستاري را داشتيم که جاي شکر دارد، چراکه حکايت از آن دارد که پرستاران در تعيين سرنوشت خود حضور جدي دارند.

وي همچنين دکتر محمدعلي چراغي را به عنوان قائم مقام وزير در امور پرستاري منصوب کرد.


نظر شما