جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۷
کد خبر: ۳۵۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به ليست مفسدان اقتصادي كه از سوي رييس جمهور ارايه شده بود، تاكيد كرد كه رييس قوه قضاييه دستور داده كه براي افرادي كه اسم آنها در اين ليست بوده است، پرونده تشكيل شود. او هم‌چنين تاكيد كرد كه موضوع سي‌دي «ظهور نزديك است» نيز از سوي دادستان در حال بررسي است.

زندانيان مواد مخدر از سايرين تفكيك مي‌شوند

 

وي ادامه داد: قدم ديگري كه مقدمات آن از سال قبل ايجاد شد و اميدواريم از تيرماه آن را عملياتي كنيم تفكيك زندانيان موادمخدر از زندانيان غيرموادمخدر است. گرچه بر اساس قانون، دولت موظف شد اردوگاه‌هايي را ايجاد كند كه مجرمان موادمخدر در آنها نگهداري شوند، ولي اين كار به طور كامل صورت نگرفته بود و اين مجرمان با ساير زندانيان در زندان به سر مي‌بردند اما امسال قول داده شده كه اين كار انجام شود كه اميدواريم عقب نيفتد.

 

سخنگوي قوه قضاييه افزود: در سال‌هاي قبل مرخصي، عفو زنداني و مسائلي از اين دست روالي داشت و سال قبل اصلاحاتي در آيين‌نامه سازمان زندان‌ها صورت گرفته كه عفوها، مرخصي‌ها و راي‌بازها مقداري محدود شد و اين امر آثاري دارد كه مردم ملاحظه خواهند كرد، ولي وقتي زنداني نتواند با خانواده خود ملاقات داشته باشد ممكن است در مواردي كه زندانيان شرور نيستند مشكلاتي را در جهت اصلاح آنها ايجاد كند. امسال ضمن اينكه مصوبه سال قبل وجود دارد، تصميم داريم در جهت شناسايي كساني كه مرخصي ترتيب بيشتري در جهت برگشت آنها به جامعه و اصلاح‌شان دارد، اقدام كنيم.

 

محسني اژه‌اي در ادامه با بيان اينكه سازمان ثبت در سال 89 بيش از 30 ميليون خدمت به مردم ارائه داده است، افزود: يكي از مسائلي كه بايد تسهيل شود، سازمان ثبت است. افراد زيادي در جهت ثبت اسناد رسمي، ازدواج، طلاق و موسسات مردمي به سازمان ثبت تردد مي‌كنند كه سازمان ثبت در راستاي ايجاد تسهيل، اقداماتي از جمله تبديل دفترچه‌هاي 16 و 32 برگي اسناد رسمي به تك برگي، ايجاد سامانه پرداخت الكترونيكي در هفت هزار دفترخانه، ايجاد پرتال مركزي به منظور اطلاع‌رساني الكترونيكي، كاهش فاصله زماني ثبت شركت‌ها را انجام داده است.

 

 

دادستان موضوع سي‌دي "ظهور نزديك است" را پيگيري مي‌كند

 

سوال ديگر مطرح شده در اين نشست خبري موضع‌گيري دستگاه قضايي در خصوص تكثير سي‌دي مستند ظهور نزديك است، بود كه سخنگوي دستگاه قضايي تصريح كرد: بحث ظهور صاحب الامر بحثي مسلم است و وظيفه ما نيز اين است كه انتظار فرج را داشته و زمينه را براي ظهور فراهم كنيم. بحث ديگر علائم ظهور است كه در برخي از اسناد ذكر شده البته بسياري از سندها ضعيف است و قابل اعتماد نيست و البته مواردي نيز درست است كه اين موضوع بايد توسط اهل فن بررسي و مطرح شود.

 

محسني اژه‌اي ادامه داد: تعيين وقت ظهور نيز بحث ديگري است و هر كس تعيين وقت را مطرح كند بر طبق اسناد، كذاب است و اين كار صحيح نيست و حرام است. تطبيق علايم ظهور با افراد نيز كار هر كس نبوده و اقدام صحيحي نيست. چرا انسان با اين احتمالات مطلبي را مطرح كند و بعد هم غلط از آب درآيد. مردم و جواناني كه متوجه اين اشتباه شوند بدبين خواهند شد و اكنون نيز مشخص شده برخي موارد خلاف است.

 

وي خاطر نشان كرد: مطالبي را نيز كه به برخي افراد نسبت دادند اين افراد تكذيب كردند از جمله آقاي ري‌شهري تكذيب كرده است. مگر اكنون در جهان اسلام مساله مهمي وجود ندارد؟ تطبيق مسائل احتمالي بر افرادي كه باعث مشغوليت مي‌شوند عمدتا نزاع‌هاي بي‌حاصل را به دنبال دارد.

 

دادستان كل كشور گفت: در اين زمينه تاكنون شكايت خصوصي نديدم اما مدعي‌العموم (دادستان) اين مساله را در حال بررسي دارد. من هنگامي كه اين سي‌دي را ديدم قبل از تكذيب آقايان، احساس كردم كه بخش‌هايي از آن نادرست است.

 

قوه قضاييه موضوع خانم هاشمي را پيگيري كرده است

 

در ادامه‌ي نشست خبري سخنگوي قوه‌ي قضاييه، خبرنگاري پرسيد وزير اطلاعات اعلام كردند گزارشي را درباره‌ي افراد خودسر به قوه‌ي قضاييه ارايه كرده‌اند، چه اقدامي راجع به آن شده است كه محسني اژه‌اي گفت: خبري از گزارش وزارت اطلاعات ندارم اما در مورد چند موردي كه اتفاق افتاده كه يكي از آنها قضيه‌ي خانم هاشمي بود كه قوه‌ي قضاييه اقدام كرده و در حال رسيدگي است.

 

متهمان پرونده بيمه در ليست مفسدان اقتصادي نيستند

 

محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا افرادي كه اسمشان در پرونده‌ي ميدان فاطمي بوده در ليست 250 مفسد اقتصادي كه از سوي رييس‌جمهور به قوه‌ي قضاييه ارايه شده است نيز نام اين افراد وجود دارد؟ گفت: نخير.

 

وي در پاسخ به سوالي درباره‌ي برنامه‌ريزي قوه‌ي قضاييه در مبارزه با مفاسد اقتصادي و موضوع هك شدن سايت قسط گفت: هك، گاه و بيگاه اتفاق مي‌افتد و سعي مي‌شود اين موضوع پي‌گيري شود و معمولا در اين‌طور حوادث سيستم انتظامي كمك گرفته مي‌شود. اما مشخص نيست انگيزه‌ي اين آقايان براي اين قضيه چيست.

نظر شما