پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۵۸۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در نيمه دوم سال 90 پايلوت کارت هوشمند ملي در استان قم رقم مي‌خورد و به يک ميليون شهروند واجد شرايط اين استان کارت داده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ثبت احوال،دکتر محسن کرمي با اشاره به صدور کارت هوشمند ملي تصريح کرد: ما براي موفقيت در مأموريت‌ها در سال 89 و 90 برنامه‌هايي را در دست اقدام داشته و داريم که يکي از برنامه‌هاي مهم صدور کارت هوشمند ملي است که در دهه فجر سال 88 پيش پايلوت کارت هوشمند ملي در قم کليد خورد و 10 هزار کارت صادر شد.

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در نيمه دوم سال 90 نيز پايلوت کارت هوشمند در استان قم رقم مي‌خورد و به يک ميليون شهروند واجد شرايط اين استان کارت داده مي‌شود.

وي عنوان کرد: در ساير استان‌ها نيز به تدريج و با توجه به آماده شدن زيرساخت‌ها از سوي دستگاه‌هاي بهره‌بردار، کارت ملي هوشمند صادر مي‌شود.

کرمي در خصوص ويژگي کارت هوشمند ملي توضيح داد: اين کارت براي شناسايي هويت افراد است، امروز تصديق هويت افراد از طريق اطلاعات بيومتريک با استفاده از اثر انگشت و قرنيه چشم صورت مي‌گيرد که ما در کشور از اثر انگشت استفاده مي‌کنيم و امضاي ديجيتال کاربرد ديگر اين کارت است و افراد مي‌توانند با استفاده از آن در فضاي مجازي مبادلات تجاري را داشته باشند.

وي يادآور شد: همچنين اين کارت با فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم جايگزين کارت سلامت، گواهينامه، گذرنامه و يا کارت واريز يارانه، کيف پول و کارت اعتباري مي‌شود و در انتخابات آينده نيز اين کارت مي‌تواند کاربرد داشته باشد.

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور گفت: در انتخابات‌هاي آينده چنانچه کارت هوشمند ملي به دست همه ايرانيان برسد اين امکان به وجود مي‌آيد که انتخابات الکترونيکي برگزار شود و از اين کارت در انتخابات استفاده شود.

  

نظر شما