پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۵۹۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
گروهي كه با ساخت طلاي تقلبي اقدام به كلاهبرداري از طلافروشان سطح شهر كرج مي‌كردند دستگير و روانه زندان شدند .

به گزارش شهر سرهنگ گل صباحي رييس پليس آگاهي استان تهران درباره جزييات شناسايي و دستگيري متهمان گفت : در پي ارجاع پرونده اي به پليس آگاهي به همراه متهم به نام (علي - ع) مبني بر كلاهبرداري با فروش گردنبند تقلبي اكيپي از كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري مسئول رسيدگي به پرونده شدند .

 

متهم در بازجويي ابتدا منكر هرگونه كلاهبرداري بود و بيان داشت طلا را از فردي در تهران خريداري و اطلاعي از تقلبي بودن آن ندارد ولي در ادامه با جمع آوري ادله جرم و شگردهاي خاص پليسي سرانجام لب به اعتراف گشوده و اظهار داشت با همدستي فردي به هويت ( وحيد – الف ) در شهر تهران كارگاهي جهت ساخت اين نوع طلا تقلبي راه‌اندازي و پس از ساخت نمونه‌اي از مس روي آن را با روكش طلا پوشانده بطوريكه اكثر طلافروشان متوجه تقلبي بودن گردنبندها نمي‌شدند . همچنين اقرار کرد دو نفر به هويت (مسعود – ح ) و ( مهدي – ح) در سطح كشور اقدام به فروش طلاهاي تقلبي توليدي مي‌کنند.

 

با توجه به اظهارات متهم و تحقيقات ميداني پليس مشخص شد متهم با همكاري ساير همدستانش در شهرهاي تهران ، كرج ، قدس ، ملارد ، و سرآسياب اقدام به فروش 10 حلقه از اين گردنبندهاي تقلبي با فاكتور جعلي کرده و از فروش آن مبلغ120 ميليون ريال كسب کرده است .

 

با دريافت اين اعترافات ، پرونده تكميل و متهم با صدور قرار قانوني روانه زندان شد و 7 نفر از مالباختگان شناسايي شدند.

نظر شما