شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۷۰۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
نمايشگاه کتاب تهران در بيست و چهارمين دوره برگزاري خود شاهد حضور گسترده کشورهاي عضو اکو ، يونسکو و ترکيه خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين دوره نمايشگاه کتاب تهران، ترکيه در اين دوره از نمايشگاه کتاب شش غرفه در اختيار دارد و هر سال حضور گسترده تري را در نمايشگاه کتاب از خود نشان مي دهد.

 

امسال يونسکو و سازمان ملل نيز مانند سال هاي گذشته در بخش بين الملل حضور خواهند داشت. از ميان کشورهاي انجمن دوستي نيز شش تا هفت کشور به طور قطعي حضور خواهند داشت.

از ميان کشورهاي انجمن دوستي، دو کشور نيجريه و برزيل هم در نمايشگاه حاضر خواهند شد. به گفته مسئولان بخش بين الملل نمايشگاه کشورهاي عضو اکو نيز حضور گسترده اي در نمايشگاه کتاب خواهند داشت.

امسال علاوه بر اين که سازمان اکو براي خود غرفه اي مستقل دارد، براي هر يک از اعضاي خود نيز غرفه اي درخواست کرده که به آنها ارائه شده است.

 

کتيبه هاي نمايشگاه کتاب به استقبال ايام فاطميه رفته اند

کتيبه هايي که بر سر در غرفه هاي نمايشگاه کتاب امسال ارائه شده اند، علاوه بر عنوان ناشر و شماره غرفه، با کلماتي درباره ايام فاطميه تلفيق شده‌اند که به صورت يکنواخت بر سر در همه غرفه ها به چشم مي خورند.

امسال بر سر در غرفه ها، کتيبه هايي به مناسبت ايام وفات حضرت زهرا(س)، در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته از کيفيت بيشتري برخوردار است.

اين کتيبه ها نمادي از ايام فاطميه است که بيانگر حزن و اندوه و مبتني بر شعار سال که جهاد اقتصادي است را در خود جاي مي دهد. همچنين شماره غرفه ها نيز در کنار اين کتيبه ها در نظر گرفته شده است تا مخاطبان دچار سردرگمي نشوند.

امسال نيز قرارگيري ناشران در غرفه ها بر اساس حروف الفبا است و کتيبه ها امسال به صورت يکنواخت و براي تمام غرفه ها در نظر گرفته شده است تا همه غرفه ها طراحي واحد داشته باشند.

عنوان ناشر، آرم نمايشگاه و موسسه، شعار سال و نماد ايام فاطميه که طي سال گذشته در رنگ کتيبه مورد نظر قرار گرفته بود ، امسال به صورت کلمه مورد استفاده قرار گرفته و در اين کتيبه ها ارائه شده است.

 

 

حضور مستقل اسپانيا و افغانستان براي نخستين بار در نمايشگاه کتاب

امسال براي نخستين بار ، افغانستان درخواست خود را براي حضور در بيست و چهارمين دوره نمايشگاه کتاب تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه کرده است. اسپانيا نيز امسال براي نخستين بار به صورت مستقل در نمايشگاه حضور خواهد داشت.

اين دوره از نمايشگاه کتاب تهران امسال شاهد حضور کشورهايي چون آلمان، سوئيس، کره جنوبي، افغانستان، آذربايجان، فرانسه، گرجستان، لبنان، سوريه، عراق، پاکستان، هند، ارمنستان، روسيه، ترکيه، کرواسي، سودان، کويت و چين، ژاپن و عمان است.

در اين ميان، کشورهاي کرواسي، تونس و سودان براي نخستين بار درخواست خود را به منظور حضور د ر بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب ارائه کرده اند.

افغانستان نيز براي نخستين بار در اين نمايشگاه شرکت کره است که در اين دوره از نمايشگاه شاهد حضور 23 ناشر افغاني در نمايشگاه کتاب خواهيم بود.

در بيست و چهارمين دوره نمايشگاه کتاب، کشور اسپانيا نيز که پيش از اين با در اختيار گرفتن نماينده در نمايشگاه کتاب تهران شرکت مي‌کرد، به صورت مستقل در نمايشگاه حاضر خواهد شد.

نظر شما