شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۴
کد خبر: ۳۷۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
مراسم تقدير از اين استاد فرهيخته _مرحوم دکتر جواد ذوالفقاري _ به همت انجمن نمايشگران عروسکي و خانه تئاتر ايران ، فردا يکشنبه 11 ارديبهشت ساعت 17 در تالار مولوي برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، اين کارگردان، مترجم و مدرس دانشگاه كه مدتي بود از سرطان كبد رنج مي‌برد صبح روز چهارشنبه جامعه هنري و اهالي تئاتر را داغدار كرد.

مراسم تشيع پيکر جواد ذوالفقاري ساعت 9 صبح روز شنبه 10 ارديبهشت از مقابل تالار وحدت انجام شد .

جواد ذوالفقاري متولد 1331 در همدان بود؛ او سال‌ها در حوزه‌ي تئاتر عروسكي مشغول نگارش، ترجمه و کارگرداني بود که مي‌توان به نمايش‌هاي «علي‌بابا و چهل دزد بغداد»، «دوستان الماس»،‌ «بز زنگوله پا»، «کدو قلقله زن»، «سياوش»، «فرنگيس»، «خرمشير» اشاره کرد. ذوالفقاري نمايش «بازي پسر و گرگ» را در رپرتوار کودک و نوجوان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اجرا كرد. 

معاونت هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران فقدان خالق عروسك‌هاي افسانه و رويا و هنرمند نام‌آشناي صحنه تئاتر، جواد ذوالفقاري را به خانواده و جامعه هنري تسليت گفت. به گزارش شهر،‌ در اين پيام تسليت آمده بود:

در چند سال گذشته اين هنرمند پيشكسوت با حضور و مشاركت در برنامه‌هاي هنري شهرداري آثار ارزشمندي را در حوزه هنر شهري از خود بر جاي نهاد.

نظر شما