يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۷۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اين كه بوستان ولايت توسط شهروندان گشايش مي‌يابد، گفت: ميزان سرمايه‌گذاري در فاز دوم اين پروژه در آينده‌اي نزديك پس از ارائه طرح مشاور مشخص مي‌شود.

به گزارش خبرنگار« شهر»، صبح امروز ـ 11 ارديبهشت ـ خبرنگاران و اصحاب رسانه به همراه محمدهادي ايازي، معاون شهردار تهران و عباداله فتح‌الهي شهردار منطقه 19 تهران از مراحل تكميل بوستان ولايت بازديد كردند و توضيحات لازم به‌آنها در اين زمينه ارائه شد. پس از اين بازديد محمدهادي ايازي در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران نيز پاسخ گفت.


بر اساس اين گزارش، محمدهادي ايازي سخنگوي شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر»، درباره هزينه بالاي برق مترو و افزايش ديگر هزينه‌ها با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: در حال مذاكره با دولت هستيم تا هزينه‌هاي وارده بر متروي تهران به حداقل ممكن كاهش يابد تا منجر به افزايش قيمت بليت براي شهروندان نشود.


او در مورد در نظر گرفتن سهم شهرداري‌ها از عوارض سوخت در بودجه سال جاري نيز، تصريح‌كرد: كميسيون تلفيق سهم شهرداري‌ها از عوارض سوخت را تصويب كرده است و اميدواريم در صحن علني مجلس هم اين عوارض بر اساس قيمت‌هاي جديد حامل‌هاي سوخت به تصويب نمايندگان برسد.


برنامه‌هاي ويژه فرهنگي در بوستان ولايت

ايازي اظهاركرد: هم زمان با افتتاح بوستان ولايت در سوم خرداد ماه و از ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تا ولادت حضرت علي(ع) تلاش مي‌كنيم برنامه‌هاي متنوع فرهنگي ورزشي در اين بوستان برگزار شود.

او در مورد ايام سالگرد رحلت امام خميني(ره) نيز گفت: براي اين ايام برنامه‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته‌ايم و تلاش مي‌شود بخشي از ميهمانان اين مراسم در اين بوستان اسكان يابند.


او در مورد مراسم افتتاحيه بوستان ولايت گفت: اين بوستان را نيز خود مردم تهران افتتاح مي‌كنند و در مراسم افتتاحيه از هواپيماها و كالسكه‌هاي قديمي استفاده مي‌شود.


معاون شهردار تهران با بيان اينكه پيوست اجتماعي بوستان ولايت تهيه شده است، تصريح كرد:‌ هر هفته با حضور كارشناسان اجتماعي جلسه‌اي برگزار مي‌شود و تلاش داريم حداقل آسيب‌هاي اجتماعي ممكن را نيز با نظر كارشناسان بر‌طرف كنيم.


بوستان ولايت، اشتغال‌زا هم هست

او با بيان اينكه 80 هكتار از 300 هكتار پادگان قلعه مرغي سابق، كاربري غير از بوستان خواهد داشت، خاطرنشان كرد: ميزان سرمايه‌گذاري در فاز دوم اين پروژه در آينده‌اي نزديك پس از ارائه طرح مشاور مشخص مي‌شود.


ايازي اظهار داشت : با افتتاح بوستان ولايت زمينه اشتغال تعداد بسيار زيادي از شهروندان فراهم خواهد شد.

او در مورد هزينه‌هاي استفاده از شهربازي و شهر ورزش اين بوستان هم خاطرنشان كرد: بهره‌برداري از اين دو مجموعه با برون‌سپاري به‌بخش خصوصي واگذار مي‌شود و هنوز درباره اين هزينه ها تصميم‌گيري نشده است.

شهروندان از اجراي طرح تفصيلي نگران نباشند

سخن‌گوي شهرداري تهران در پاسخ به‌سوال خبرنگاري درباره اجراي طرح تفصيلي شهر تهران گفت: بر اساس دستور شهردار تهران تمام اطلاعات اين طرح بر روي پرتال شهرداري تهران قرار مي گيرد تا از رانت اطلاعاتي پيش‌گيري شود، ضمن اين‌كه در اين طرح پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گرفته است تا شهروندان از اجراي آن متضرر نشوند.

او در مورد آخرين وضعيت سازمان نوسازي شهر تهران و خواست شواري شهر براي انحلال آن تصريح كرد: شوراي شهر حق نظارت بر همه بخش‌هاي شهرداري تهران را دارد. به‌نظر من فعاليت‌هاي آن گسترش پيدا كرده ولي شورا معتقد است انتظارات برآورده نشده، ولي معتقدم بايد بررسي شود كه آيا امكانات لازم در اين زمينه در اختيار سازمان نوسازي بوده است. من استدعا دارم اين سازمان منحل نشود و به‌كارش ادامه دهد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران درباره پروژه قران سراي تهران نيز اظهار داشت: فعاليت‌ها در اين پروژه ادامه دارد و جز پروژه‌هايي است كه شوراي شهر تهران امسال مصوب كرده است. اميدوارم اين پروژه تا 4 سال آينده به‌اتمام برسد.

تشييع پيكر 8 شهيد دفاع مقدس؛ 17 ارديبهشت

او با بيان اين كه هم زمان با سوم خرداد، سال‌روز آزادسازي خرم شهر، ضمن بهره‌برداري از بوستان ولايت، موزه دفاع‌مقدس و مجموعه ورزشي ايثارگران نيز به بهره‌برداري مي‌رسد، ادامه داد: روز هفدهم ارديبهشت ماه، هم‌زمان با سال روز شهادت حضرت‌زهرا(س) پيكر مطهر 8 شهيد دفاع‌مقدس از محل ستاد نيروي انتظامي تا موزه دفاع‌مقدس تشييع شده و در ضلع شمالي مسجد خرم‌شهر در جوار اين موزه به‌خاك سپرده مي‌شوند.

ايازي در ادامه گفت: در اين روز ضمن برگزاري مراسم سوگواري، برنامه‌هاي ويژه‌اي نيز به‌اجرا در مي‌آيد، در ضمن براي پاس‌داشت شهدا در اين مكان 40هزار قطعه گل لاله كاشته شده است.

او در مورد انتقادات برخي اعضاي شوراي شهر نسبت به تونل توحيد گفت: شهرداري تهران موظف است هر موضوعي را كه شواري شهر مطالبه كند،پاسخ‌گو باشد و به‌اين منظور مازيار حسيني، معاون فني و عمراني شهردار تهران بارها در كميسيون عمران شوراي شهر حاضر شده و به‌سوالات پاسخ داده است.

ايازي با بيان اين نكته كه سرمايه‌گذار فاز دوم برج ميلاد ايراني است، اضافه كرد: با نشخص شدني سرمايه‌گذار اين طرح اميدواريم عمليات اجرايي آن در سال 90 آغاز شود.

براي مشاهده گزارش تصويري اينجا كليك كنيد

نظر شما