يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۷۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران با بيان اين‌كه تاكنون 75درصد از برنامه‌ريزي‌هاي پيش‌بيني شده براي فضاي سبز بوستان ولايت به‌انجام رسيده است، تصريح كرد: بيش از 250 هزار اصله درخت‌ و درختچه تاكنون در اين بوستان كاشته شده است.

علي محمد مختاري، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد پيشرفت فضاي سبز اين بوستان گفت: تاكنون 75درصد از برنامه‌ريزي‌هاي پيش‌بيني شده براي فضاي سبز بوستان ولايت به‌انجام رسيده است و اين بوستان تا ابتداي خرداد به بهره‌‌برداري مي‌رسد.

 

او با بيان اين‌كه 370 هزار اصله درخت و درختچه مثمر و غيرمثمر در فاز يك اين بوستان كاشته مي‌شود، افزود: تاكنون 70 درصد از اين نهال‌ها غرس شده است كه شامل بيش از 250 هزار اصله درخت‌ و درختچه مي‌شود.

 

او با بيان اين‌كه براي ماندگاري بيشتر، از گونه‌هاي گياهي سازگار با شرايط آب و هوايي تهران استفاده شده است، افزود: درختان سيب، توت، گيلاس، آلبالو و گيلاس از گياهان مثمري است كه در بوستان ولايت غرس شده است. بيش از 40 هكتار از مجموع 65هكتار فاز اول بوستان ولايت را فضاي سبز تشكيل مي‌دهد.

 

هم‌چنين گل‌كاري و چمن كاري از ديگر برنامه‌هاي سازمان پارك‌ها و فضاي سبز در اين بوستان است كه بخشي عمده‌اي از آنها نيز به‌انجام رسيده است. بر اساس اين گزارش، در رينگ بيروني بوستان ولايت كه نزديك به 7 كيلومتر طول دارد، دو رديف نهال چنار كاشته شده است كه پس از رشد و نمو، مي‌تواند زنده‌كننده نهالستان‌هاي تهران باشد.

 

از ديگر نكات جالب توجه اين بوستان، استفاده از شيوه‌هاي نوين آبياري و هم‌چنين بهره‌گيري از انر‍ژي خورشيدي به‌اين منظور است.

 

در بوستان ولايت 6 مجموعه فرهنگي ورزشي شامل مجموعه‌هاي فرهنگي ورزشي منطقه‌اي، شهربازي، شهر ورزش، شهربانو، موزه و شهر كودكان از ديگر امكاناتي است كه در بوستان ولايت در دست احداث است. از ميان اين 6 مجموعه، 4مجموعه «فرهنگي ورزشي منطقه‌اي»، «شهربازي»، «شهر ورزش»، «شهربانو» تا سوم خرداد آماده بهره‌برداري مي‌شود و دو مجموعه ديگر در فاز دو به‌بهره برداري مي‌رسد.

خبرهاي بيشتر از بوستان ولايت

 

نظر شما