جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۸
کد خبر: ۳۷۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
نمايشگاه سازهاي سنتي ابداعي محمدرضا شجريان در خانه هنرمندان و منتخب نقاشي‌هاي دهه بيست زنده ياد علي اصغر پتگر در گالري مريم فصيحي هرندي از جمعه 16 ارديبهشت، برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، در اين روز بسياري از گالري‌هاي ديگر تهران نيز ميزبان نمايشگاه‌هاي نقاشي، عکس و مجسمه از هنرمندان جوان و پيشکسوت همچون عليرضا آستانه، شاهرخ شاهين‌فر و حامد رشتيان خواهند بود.

آثار جديد عليرضا آستانه از جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري هما به نمايش درمي‌آيد. آثار اين هنرمند جوان در مجموعه‌هاي مختلفي در تهران، لندن، ژنو و ابوظبي نگاهداري مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار از روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه به گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين ظفر و نيايش، کوچه بابک بهرامي، شماره 58 ديدن کنند.




نمايشگاه مجسمه‌هاي رخساره بنايي و اميد بنايي نيز از روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز پنج‌شنبه 22 ارديبهشت‌ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 18 در گالري گلستان برپا خواهد بود. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.




اين نمايشگاه همچنين پس از گالري گلستان، از 23 تا 29 ارديبهشت‌ماه در تالار زمستان خانه هنرمندان ايران ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. خانه هنرمندان ايران در خيابان طالقاني، خيابان موسوي شمالي، باغ هنر واقع است.




همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي شادي مهسا از روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري سيحون افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 28 ارديبهشت‌ماه در گالري سيحون واقع در خيابان خالد اسلامبولي(وزرا)، خيابان چهارم، پلاک 11 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




نمايشگاه نقاشي‌هاي شاهرخ شاهين‌فر با عنوان «برش‌هاي کوتاه» نيز از روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري محسن به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا 21 ارديبهشت‌ماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌‌ها،‌ از ساعت 16 تا 20 در گالري محسن به نشاني خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 ادامه خواهد داشت. نشست با هنرمند اين نمايشگاه نيز در روز دوشنبه 19 ارديبهشت‌ماه از ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد.




همچنين منتخب نقاشي‌هاي دهه بيست زنده ياد علي اصغر پتگر از جمعه 16 ارديبهشت در گالري مريم فصيحي هرندي افتتاح مي‌شود. اين مجموعه تا 10 خرداد در اين گالري به نشاني دروس، خيابان وارسته، کوچه مشايخي، پلاک 11 برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.




نمايشگاه نقاشي‌هاي اميد شايان نيز روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري ماه افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 26 ارديبهشت‌ماه همه‌روزه به جز يکشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 در گالري ماه واقع در خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 ميزبان علاقه‌مندان است. گالري ماه در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود.




همچنين مجسمه‌هاي حامد رشتيان با عنوان «آنها» از جمعه 16 ارديبهشت در گالري اعتماد به نمايش گذاشته مي‌شوند. اين نمايشگاه تا 27 ارديبهشت‌ماه همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، سه راه ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دو راهي سمت راست، پلاک 4 پذيراي بازديدکنندگان است.




نمايشگاه عکس‌هاي علي هاشمي در نگارخانه مرتضي مميز، خط و نقاشي خسرو شيرچي در نگارخانه ميرميران، نمايشگاه سازهاي سنتي ابداعي محمدرضا شجريان در نگارخانه غلامحسين نامي و تالار بهار، نمايشگاه عکس‌هاي فردين نظري در تالار تابستان، نمايشگاه عکس فرزانه کلانتري در تالار پاييز و نمايشگاه عکس ميترا محاسني در تالار زمستان خانه هنرمندان ايران نيز از 16 تا 26 ارديبهشت برپا خواهند بود. خانه هنرمندان ايران در تهران، خيابان طالقاني، خيابان موسوي، خانه هنرمندان واقع شده است.




نمايشگاه‌هايي نيز از هفته گذشته افتتاح و برپا شده‌اند که همچنان ادامه خواهند داشت. از آن‌جمله نمايشگاه آثار داوود زارع با عنوان «سوپر ايگو» است که از روز سه‌شنبه 13 ارديبهشت‌ماه در گالري طراحان آزاد افتتاح شده است.




در گالري «آن» نيز که ميزبان نمايشگاه «بارگاه» با آثاري از اميد حلاج است، در روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه نشستي با اين هنرمند از ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد.




نمايشگاه «بارگاه» تا 23 ارديبهشت‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 در گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 از اين آثار ديدن كنند.




همچنين حسين عدالت‌خواه، نقاش ايراني مقيم تركيه نيز تازه‌ترين آثارش را از روز جمعه نهم ارديبهشت در گالري شيرين به نمايش گذاشته است. اين نمايشگاه تا 21 ارديبهشت در گالري شيرين واقع در خيابان فرمانيه، بلواراندرزگو، خيابان سليمي، ساختمان انجمن خوشنويسان ايران داير است و علاقه‌مندان مي‌توانند همه‌روزه به غير از دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.




نمايشگاه نقاشي محمد طباطبايي با عنوان «حرکت سگي» نيز جمعه نهم ارديبهشت ماه 90 در نگارخانه دي آغاز به کار کرد. در اين نمايشگاه 20 اثراز اين هنرمند جوان و دانش‌آموخته مجسمه‌سازي درمعرض ديد عموم قرار گرفته است. اين نمايشگاه تا 20 ارديبهشت در نگارخانه دي واقع در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز 1، بن بست ترانه، پلاک 3 داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.




همچنين نمايشگاه آثار ماني غلامي با عنوان «مرد سوم» از جمعه نهم ارديبهشت در گالري فروهر به نمايش گذاشته شده است. نمايشگاه «مرد سوم»، تا 25 ارديبهشت در گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا، نبش گلستان، پلاک 2 پذيراي علاقمندان خواهد بود.




گالري آتبين نيز از جمعه نهم ارديبهشت نمايشگاهي از آثار مريم ميرزايي كجوري را با عنوان «روزهاي بي خاطره» برپا کرده است. اين نمايشگاه تا سه شنبه 20 ارديبهشت داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند از اين آثار در گالري آتبين واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، ضلع جنوبي چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 ديدن کنند.




همچنين گالري ماه مهر از هفته‌هاي گذشته نمايشگاهي از آثار فتح الله مرزبان را ميزباني مي‌کند. نمايش اين آثار تا 19 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 به‌جز روزهاي جمعه در گالري ماه مهر به نشاني خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 ادامه دارد.




آثار استادان نوگراي معاصر نقاشي ايران، جوادي‌پور، دبيري، جعفري، عمامه‌پيچ، کلانتري، الخاص و ايرج كريمخان‌زند نيز در نمايشگاه «طبيعت» موسسه فرهنگي هنري صبا به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه متشكل از آثار حدود 50 هنرمند و استاد نقاشي است كه در گنجينه موسسه صبا نگهداري مي‌شود.




نمايشگاه «طبيعت در نگاه نقاشان نوگراي ايران» روز 28 فروردين ماه در نگارخانه خيال موسسه صبا گشايش يافته و تا 29 ارديبهشت در موسسه صبا واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان صبا (مظفر)، شماره 125 پذيراي علاقمندان خواهد بود.


نظر شما