جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۷۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
در سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) غرفه ويژه­اي با حمايت شرکت تعاوني ناشران قم به ارائه بيش از 350 عنوان کتاب درباره زندگي و سيره بانوي بزرگ اسلام اختصاص يافته است.

به گزارش شهر، موسوي، مسئول غرفه حضرت زهرا (س) در گفت و گو با ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: کتاب­هاي اين غرفه با محوريت حضرت فاطمه (س) از ناشران مختلف گردآوري شده است و با تخفيف 50 درصد ويژه نمايشگاه عرضه مي­شود.

 

وي عرضه کتاب­هاي ويژه حضرت فاطمه (س) در فضايي با طراحي و چيدمان خاص را گامي مؤثر در جهت نشر فرهنگ و آشنا کردن مردم و جوانان با سيره فاطمي دانست و افزود: در عرضه کتاب­هاي اين غرفه سعي کرده‌ايم، بهترين و مؤثق­ترين آثار و کتابهاي ناشران را گردهم آوريم.

 

از کتاب­هاي برتر اين غرفه مي­توان به گزارش لحظه به لحظه شهادت حضرت زهرا (س)، اثر محمدرضا انصاري با تيراژ 25 هزار نسخه و «فاطمه زهرا شادماني دل پيامبر» اثر افتخار سبزواري اشاره کرد.

 

 

مديرعامل موسسه تأليف و ترجمه آثار هنري فرهنگستان هنر:

نمايشگاه به رونق اقتصاد نشر منجر مي­شود

مؤسسه تأليف، ترجمه و نشر آثار هنري فرهنگستان هنر، در ششمين سال حضور در نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران به عرضه 60 عنوان کتاب جديد و مجموع 300 عنوان کتاب مي­پردازد.

 

 

عليرضا اسماعيلي، مديرعامل مؤسسه تأليف، ترجمه و نشر آثار هنري فرهنگستان هنر گفت: فرهنگستان هنر بعنوان ناشر تخصصي کتاب­هاي هنري، در نمايشگاه امسال با کتاب­هاي جديدي در عرصه پژوهش در موسيقي محلي اقوام ايراني، معماري روستايي، نگارگري، و کتاب ارزشمند فرهنگ شاهنامه حاضر شده است.

 

 

وي تغيير چيدمان غرفه­ها به صورت الفبايي را بسيار مناسب دانست و افزود: در سال­هاي گذشته ناشران قرار گرفته در انتهاي سالن با بازديدکننده کمتري مواجه بودند که امسال با برنامه­ريزي مسئولان اين مشکل برطرف شده است.

 

 

مدير انتشارات فرهنگستان هنر ادامه داد: نمايشگاه کتاب تهران بهترين عرصه براي معرفي و فروش آثار يکسال ناشران و نويسندگان است و ناشران مي­توانند در اين ايام خارج از مشکلات شبکه توزيع کتاب در کشور، به عرضه مستقيم کتاب­هاي خود بپردازند.

 

 

وي روند پيشرفت نمايشگاه در سالهاي اخير را مثبت ارزيابي کرد و افزود: وجود دستگاه­هاي کارت خوان و شبکه­هاي بانکي فعال در نمايشگاه، در تسهيل ارتباط ناشران با بازديدکنندگان بسيار مؤثر بوده است.

 

 

 

 

حضور انتشارات مدرسه با بيش از 100 عنوان کتاب جديد

انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش، با بيش از 100 عنوان کتاب جديد در سه بخش ناشران عمومي، کودک و نوجوان و آموزشي حضوردارد.

 

 

محمدحسين محبت پناه، مديرداخلي انتشارات مدرسه در گفت و گو با ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: انتشارات مدرسه از دوره اول نمايشگاه کتاب تهران در اين رويداد بزرگ شرکت داشته و در 7 دوره نيز بعنوان ناشر برگزيده معرفي شده و در نمايشگاه امسال هم در مجموع 2200 عنوان کتاب عرضه کرده است.

 

 

وي نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران را نوروز فرهنگ ايرانيان ناميد و افزود: اين نمايشگاه از لحاظ کمي و کيفي و حجم بازديدکننده و شکل­گيري ارتباط مستقيم ميان عرضه کننده و مخاطب نسبت به ساير اتفاقات فرهنگي در کشور بي­نظير است.

 

 

مديرداخلي انتشارات مدرسه ضمن اظهار رضايت از نحوه چيدمان غرفه در نمايشگاه بيست و چهارم از متوليان امر درخواست کرد در احداث محل درخور و مناسب براي برگزاري نمايشگاه بين­المللي کتاب بکوشند.

 

 

 

15 خط تلفن براي پاسخگويي و اطلاع رساني نمايشگاه کتاب

در بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران، علاوه بر پايگاه­هاي اطلاع­رساني داخل سالن، محيطي و رايانه­اي که اطلاعات کتاب­ها و ناشران حاضر در نمايشگاه را در اختيار بازديدکنندگان قرار

مي­دهند، 15 خط تلفن نيز براي پاسخگويي و اطلاع­رساني در نظر گرفته شده است.

 

 

داريوش مطلبي، مسئول اطلاع رساني نمايشگاه کتاب گفت: در نمايشگاه امسال 15 خط تلفن به شماره­هاي 15 – 88496501 براي پاسخگويي و اطلاع­رساني به مردم پيش­بيني شده و از نخستين روز برپايي نمايشگاه فعال شده­اند.

 

 

اختصاص 160 ميليون تومان تسهيلات خريد کتاب براي

دانشجويان علوم پزشکي

به منظور ارائه تسهيلات خريد کتاب به دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تهران، مبلغ 160 ميليون تومان بن کارت الکترونيکي براي خريد کتاب از بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران در اختيار دانشجويان قرار خواهد گرفت.

 

 

به گزارش ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران، اين طرح با موافقت و همکاري بهمن دري، رياست نمايشگاه کتاب با دانشگاه علوم پزشکي ايران انجام خواهد شد و دانشجويان با در اختيار داشتن اين کارت مي­توانند از تمامي بخش­هاي نمايشگاه خريد کنند.

 

 

حسين فتاحي، نويسنده

نمايشگاه کتاب تهران، مشابه خارجي ندارد

شيوه برگزاري نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران متفاوت­ از ساير نمايشگاه­هاي بين­المللي است و به همين دليل نبايد نمايشگاه تهران را با معيارهاي جهاني سنجيد.

 

 

حسين فتاحي، نويسنده در گفت و گو با ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: وجود اين نمايشگاه يک غنيمت فرهنگي است با وجود نواقصي که در برپايي اين نمايشگاه وجود دارد و براي علاقمندان و اهالي کتاب و مطالعه بهترين فرصت خريد و آشنايي با نويسندگان و آثار جديدشان است.

 

 

اين نويسنده با آثار جديدي همچون رمان «فصل کبوتر»، گزيده قصه­هاي شاهنامه شامل 15 قصه اصلي شاهنامه که با زباني ساده و استفاده از کلمات آهنگين و حماسي فردوسي به نثر برگردانده شده در بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران حضور دارد. 

 

بن کارت الکترونيک ويژه دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي

در راستاي برنامه­هاي گسترش فرهنگ مطالعه و تسهيلات خريد کتاب، دانشگاه علامه طباطبايي، با مشارکت رياست بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران 180 ميليون تومان بن کارت الکترونيک در اختيار دانشجويانش قرار داده است.

 

 

به گزارش ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران، دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي با داشتن اين کارت­ها مي­تواند از بخش­هاي مختلف عمومي، دانشگاهي، آموزشي، بين­الملل و کودک و نوجوان به خريد کتاب بپردازند. 

  

ارائه تسهيلات خريد کتاب توسط نهاد مقام معظم رهبري

در دانشگاهها به زوج­هاي دانشجو

نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه­ها به ارائه بن­کارت­هاي الکترونيک به زوج­هاي دانشجو با مبلغ کلي يک ميليارد و دويست و شانزده ميليون تومان پرداخته است.

 

 

به گزارش ستاد خبري بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران نهاد رهبري در دانشگاه­ها اين مبلغ را با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و حمايت از دانشجويان براي خريد کتاب و تأمين امکانات آموزشي به زوج­هاي دانشجو اختصاص داده است.

 

 

بن کارت­هاي الکترونيک دانشجويان در بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران در تمامي بخش­ها توسط دانشجويان قابل استفاده است. 

 

عضو کميسيون فرهنگي مجلس تاکيد کرد:

نمايشگاه کتاب تهران؛ حماسه­هاي عظيم در حوزه فرهنگ

حجت الاسلام و المسلمين ملک محمدي نمايشگاه کتاب تهران را حماسه­اي عظيم در حوزه فرهنگ توصيف و بر ضرورت توجه به حوزه نشر ديني از سوي مسئولان در نمايشگاه تاکيد کرد.

 

 

به گزارش ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران حجت الاسلام و المسلمين حسن ملک محمدي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در حاشيه آئين گشايش نمايشگاه کتاب اظهار کرد: برگزاري نمايشگاه کتاب حماسه فرهنگي محسوب مي­شود که در انتقال انديشه، افکار آزاد و نظرات انديشمندان، محققان و مولفان جامعه تاثير بسزايي دارد.

 

 

وي با بيان اين مطلب افزود: نمايشگاه کتاب مي­تواند در کنار عرضه محصولات و نشريات، با برگزاري همايش­هاي تخصصي، کنفرانس­ها و اجلاس­هاي متنوع با حضور صاحبنظران، کيفيت بيشتري پيدا کند.

 

 

ملک محمدي در ادامه اين مطلب با اظهار اميدواري از اينکه زمينه حضور همه داوطلبان نمايشگاه کتاب فراهم شود، اظهار کرد: برخي ناشران که در قم فعاليت مي­کنند نتوانستند در نمايشگاه کتاب حضور پيدا کنند که شايد دليل آن را کمبود مکان نمايشگاه بتوان برشمرد.

 

 

اين عضو کميسيون فرهنگي مجلس، بر ضرورت اطلاع­رساني از طريق رسانه ملي تاکيد کرد و گفت: بايد از دانش­آموزان و دانشجويان شهر تهران و استان­ها و حتي مراکز علمي، دانشگاهي و حوزه­هاي علميه به شيوه­هاي مختلف براي حضور در نمايشگاه دعوت و آنان را بر اين اقدام تشويق کرد.

 

 

ملک محمدي حضور اقشار مختلف در نمايشگاه کتاب را در افزايش کيفيت نمايشگاه و توسعه و مشارکت در همايش­ها و اجتماعات اين حماسه عظيم فرهنگي موثر خواند.

 

 

موسي بيدج؛ شاعر و مترجم معاصر

کتابخواني را بايد جدي گرفت

موسي بيدج در گفتگو با ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: يکي از ضرورت­هاي امروز جوامع شهري و متمدن نياز به کتاب و کتابخواني است.

 

 

مترجم کشورمان نمايشگاه را مسيري براي کوتاه کردن فاصله­ها دانست و خاطر نشان کرد: نمايشگاه کتاب جايي براي ارتباط ميان کتاب و دوستداران کتاب است و علاقه­مندان مي­توانند کتاب­هاي مورد نياز خود را در يک مکان گسترده خريداري کنند.

 

 

وي با دانستن کتاب به عنوان يکي از ضرورت­هاي جامعه عنوان کرد: همانگونه که غذا براي جسم ملزم و حياتي است کتاب نيز غذاي روح بوده و تجربيات ديگران را در زماني کوتاه به افراد منتقل مي­کند.

 

 

موسي بيدج ادامه داد: سير رو به رشد و پويايي در نمايشگاه طي نمي­شود مگر با برنامه­ريزي وسيع و حکيمانه مسئولين تا هرچه بهتر به برگزاري اين رويداد مهم اقدام كنند.

 

 

وي کتابخواني را يکي از الگوهاي رفتاري براي کودکان دانست و اضافه کرد: تنها به صرف خريد کتاب فرد کتابخوان نخواهد شد، مگر آنکه والدين از کودکي فرزندان خود را با کتاب و کتابخواني مأنوس کنند.

 

پژوهشگر و کارگردان تئاتر:

نمايشگاه کتاب تهران؛ پله­اي به سوي اعتبارات جامعه فرهنگي

فرشيد ابراهيميان گفت: روند روبه رشد نمايشگاه کتاب دليلي بر افزايش شاخص فرهنگ کشور و صعودي به سوي اعتبارات جامعه فرهنگي در سطح جهان است.

 

اين مترجم و منتقد کشورمان در گفتگو با ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: با بيان اين که روند تحول نمايشگاه کتاب طي سالهاي گذشته خاطر نشان کرد: وجود کتابهاي تخصصي مورد نياز دانشجويان براي استقبال هر ساله علاقمندان به کتاب کمال مطلوبي ايجاد مي­کند. و فضاي فرهنگي کتابخواني را بوجود مي­آورد.

 

وي ادامه داد: به دليل گستردگي دانشگاههاي کشور در نقاط مرزي کشورمان نياز به کتابهاي دانشگاهي در نقاط مرزي هم وجود دارد و نمايشگاه کتاب تهران براي تأمين منابع علمي و درسي با قرار دادن انبوهي از کتابهاي دانشگاهي در يک مکان اين امکان را فراهم کرده است.

 

ابراهيميان از عرضه ترجمه کتاب «نقد کمدي­هاي شکسپير» در نمايشگاه کتاب خبر داد و عنوان کرد: اين کتاب از سوي انتشارات سوره مهر در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

 

استاد دانشگاه هنر معماري تهران اظهار داشت: کتاب «نقد ناشر از نظر تا عمل» چاپ انتشارات نمايش نيز در بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب ارائه خواهد شد. 

 

 

 

محمدحسين جعفريان، شاعر و مستندساز:

نمايشگاه کتاب را بايد جدي گرفت

محمدحسين جعفريان با اشاره به برگزاري نمايشگاه کتاب گفت: بي­ترديد نمايشگاه يکي از بزرگترين رخدادهاي کشورمان محسوب مي­شود که تمامي ناشران کتابهاي خود را طي 10 روز در آن به معرض نمايش قرار مي­دهند.

 

 

شاعر و مستندساز کشورمان در گفتگو با ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب خاطر نشان کرد: هر ساله تعداد مخاطبان نمايشگاه به صورت چشم­گيري افزايش مي­يابد و اين امر حضور ناشراني از کشورهاي افغانستان ضروري مي­کند.

 

وي که چندين مستند از کشور افغانستان تهيه و عرضه کرده است افزود: عموم ناشران برگزيده­اي که کتاب قابل توجهي را براي ارائه دارند مي­بايست در اين نمايشگاه حضور يافته و به بهره­وري بيشتر نمايشگاه کمک کنند.

 

جعفريان يکي از مهمترين ارکان مهم تداوم نمايشگاه را وجود يک مکان مناسب دانست و عنوان کرد: با آغاز نمايشگاه افرادي که در جستجوي کتاب مورد علاقه خود بوده و آن را نمي­يابند به هدف خود خواهند رسيد.

وي اضافه کرد: اگر نمايشگاه هر ساله يک شعار درخصوص يک حوزه تخصصي در نظر بگيرد توجه مردم نسبت به آن حوزه بيشتر شده و پررنگتر و حرفه­اي­تر به آن نگاه خواهند کرد.

 

 

جعفريان از جمع­بندي کتاب­هاي پراکنده شده احمد زارعي با عنوان شيري در قفس 902 خبر داد و اظهار داشت: پس از گذشت يک و نيم دهه از فوت احمد زارعي به جمع­آوري کتاب شهرهاي گمشده وي پرداخته و در حدود 200 صفحه آن را به چاپ رسانده­ايم.

 

 

وي ادامه داد: اين کتاب توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسيده و در دسترس مخاطبان قرار مي­گيرد. 

  

 

بلقيس سليماني، نويسنده:

نمايشگاه کتاب تهران بزرگترين رويداد فرهنگي منطقه

بلقيس سليماني در گفتگو با ستاد اطلاع رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران گفت: با آغاز فصل نمايشگاه فضاي رسانه­ها و شهر نيز آکنده از عطر کتاب مي­شود.

 

 

نويسنده کشورمان با استناد به برگزاري هر ساله نمايشگاه کتاب خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در يک فضاي فرهنگي موثر از کتاب، بزرگترين رويداد فرهنگي منطقه را رقم مي­زند. نمايشگاه کتاب طي سالهاي متمادي ثابت­گر ضرورت وجود خود بوده تا کتابخوانان با قرار گرفتن در اين مکان بيشتر به تاثير پذير بودن کتاب پي ببرند.

بلقيس سليماني عنوان کرد: نمايشگاه فرصتي براي برقراري ارتباط بين موسسات دانشگاهي و کتابخانه­ها بوده تا نويسنده با خوانندگان کتاب خود ارتباط داشته و تعامل برقرار کند.

 

 

وي درخصوص کتاب جديد خود اظهار داشت: مجموعه داستان «پسري که مرا دوست داشت» در حدود 43 داستان کوتاه که بيشترين درون مايه مرگ را روايت مي­کند در ايام نمايشگاه براي بزرگسالان علاقمند عرضه مي­شود.

 

 

بلقيس سليماني درباره اين کتاب توضيح داد: اين کتاب شيوه کوتاهي با يک نگاه طنزآلود را براي رده سني بزرگسالان بيان مي­کند.

 

 

مجموعه داستان پسري که مرا دوست داشت توسط انتشارات ققنوس در بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

 

 

همچنين نويسنده کشورمان از نهمين چاپ کتاب بازي عروس و داماد توسط نشر چشمه خبر داد. 

 

 

 

هومن سيدي :

آموزش فرهنگ مطالعه را بايد از كتاب هاي كودك و نوجوان شروع كرد

هومن سيدي ،‌كارگردان سينماي ايران،‌ گفت : با اقدامات آني نمي­توان نسل سوم را با فرهنگ كتاب خواندن آشتي داد ، بلكه بهتر است با برنامه هاي بلند مدت و از اكنون براي دو يا سه نسل بعد اقدام كنيم .

 

 

وي افزود : بايد روي طيف كودك و نوجوان متمركز شويم و كتاب خواني را در مدارس براي آنها برنامه ريزي كنيم ،‌وقتي آنها هر روزه خلاصه هاي كتاب هايشان را براي يكديگر تعريف كنند و درباره داستان هاي هم بشوند ، كتاب خواندن مانند غذا خوردن و يا مسواك زدن ،‌تبديل به عادت هاي روزانه و در آينده تبديل به هنجارهاي فكري و اجتماعي آنها مي‌شود.

 

 

سيدي معتقد است :‌ برگزاري نمايشگاه كتاب ، حركتي مفيد براي بيدار كردن عموم مردم است و دقيقاً افرادي را كه طي سال زياد مطالعه نمي كنند ، به طرف خود جلب مي نمايد . كتاب خوان هاي حرفه اي در طول سال ، با برپايي نمايشگاه و بدون برپايي آن ،‌ فرصت كتاب خريدن را از دست نمي دهند . ژ

 

 

اين كارگردان سينما به تاثير كتاب هاي سينمايي بر اهالي سينما اشاره کرد و گفت : اين كتاب ها از دو منظر به اهالي سينما كمك مي كند . يكي اهالي تازه وارد و نوپا ، كه با استفاده از تئوري ها و خاطرات نوشته شده بزرگان سينما ، درس هاي خوبي فرا مي­گيرند و ديگر اينكه بزرگان سينما با استفاده از نظريه هاي جديد موجود در كتاب­ها، اطلاعات خود را به روز مي­کنند .

 

حميد بهمني:

نمايشگاه کتاب، تلاشي براي جلوگيري از انزواي کتاب نزد جوان­هاست

حميد بهمني، کارگردان سينماي ايران، ضمن بيان اين مطلب گفت: رشد نجومي اطلاع­رساني در همه حوزه­هاي گوناگون علمي و فرهنگي، باعث شده است تا جوانان در دوره­اي از غفلت نسبت به مطالعه کتاب­هاي غيرالکترونيکي به سر ببرند و لذا برپايي نمايشگاه کتاب تلاشي است تا همه از اين خواب بيدار شوند.

 

وي افزود: در اين نمايشگاه­ها بايد از برتري­هاي کتاب نسبت به ساير منابع اطلاعاتي سخن رانده شود و لذت کتاب­خواني براي همه به­خصوص جوانان روشن شود.

 

 

وي معتقد است: يکي از راه­هاي تفهيم لذت واقعي کتاب و ارزش حقيقي آن، ساختن فيلم از روي کتاب­هاي درخور است. کتاب­هايي مانند هري پاتر و بينوايان، بعد از ساخته شدن فيلم­هايشان، بارها مورد تجديد چاپ واقع شدند و تعداد مخاطبان آنها به تعداد بي­شماري افزايش يافته است.

 

بهمني تشريح کرد: زماني که مردم فيلمي اقتباسي را مي­بينند، ناخودآگاه به خواندن متن اصلي اثر کنجکاو مي­شوند و با خواندن کتاب بعد از فيلم، متوجه کيفيت نسخه چاپي و ارزش ظرافت­هاي کتاب، که با هيچ تصويري قابل بيان نيست، مي­‌شوند.

 

 

وي ادامه داد: هرکتاب يک دريچه تازه و زاويه­اي نو به زندگي انسان باز مي­کند، لذا در چنين نمايشگاه بزرگي وقتي با تعدد اين دريچه­ها و زوايا مواجه مي­شويم، ناخودآگاه رغبت بيش­تري به خريد و مطالعه آن­ها از خود نشان مي­دهيم و همين کافي است تا حداقل سالي يک بار، خودمان را با تفکرات جديد اين کتاب­ها، ارتقا دهيم.

 

 

بهمني گفت: البته دوري گزيدن از افراط و تفريط، مسئله بسيار مهمي در عرصه تبليغات کتاب است. متاسفانه گاهي بعضي از کتاب­هاي فاقد ارزش چنان مورد تبليغ واقع مي­شوند، که مخاطب را به اشتباه انداخته و در عوض او را از خواندن کتاب خود محروم مي­کنند. مخاطب حرفه­اي کتاب، بايد بهترين تبليغ را متن کتاب بداند و فقط به نداي دروني اثر گوش بسپارد.

 

 

اين کارگردان دفاع مقدس، هر سه فيلم سينمايي خود را از روي کتاب­هاي خاطرات رزمندگان نوشته و در اين باره توضيح مي­دهد: فيلم «آخرين نبرد» از روي نمايشنامه «تندرهاي ابابيل» نوشته داوود اميريان که به صورت کتاب به چاپ رسيده بود، ساخته شد. فيلم «آن مرد آمد» نيز از روي کتاب «خاطرات مقتل» نوشته عبدا... بکايي و فيلم «گلوگاه شيطان» که امسال در جشنواره فجر مورد توجه زيادي واقع شد، کاملاً براساس چندين نسخه چاپي و دست نويس از خاطرات رزمندگان ساخته شده است.

  

رييس جمهور در افتتاحيه نمايشگاه بين المللي کتاب تاکيد کرد:

نمايشگاه کتاب تهران يک رويداد عظيم انساني است

دکتر محمود احمدي نژاد نمايشگاه کتاب را «يک رويداد عظيم انساني» دانست، و گفت: «نمايشگاه کتاب هرچند به لحاظ فيزيكي محدود اما به لحاظ انديشه يک بازارنامحدود براي تعامل انديشه فراهم مي کند».

به گزارش ستاد اطلاع رساني نمايشگاه دکتر محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران ضمن سپاسگزاري از درگاه الهي براي حضور در گردهمايي جمع فرهيختگان مراسم با ابراز خرسندي گفت: بدون ترديد انسان موجود لايتناهي است و افق تعالي او نامحدود است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي از صحنه تبادل انديشه به عنوان زيباترين صحنه­هايي که در عالم انساني خلق ميشود ياد کرد و اين تبادل را رمز و راز حرکت تکاملي انسان ها خواند.

او با بيان اينکه در حقيقت همه وجود انسان انديشه است و بدون انديشه با ساير موجودات تفاوتي ندارد تاکيد کرد: عامل اين نامحدود بودن انديشه است.

احمدي نژاد انديشه اي را زيبا و برتر دانست که سکوي پرش انسان باشد و انديشه اي که محدود کننده باشد را کشنده خواند.

به عقيده او انديشه اي حرکت دهنده است که افق هاي بالاتر و بالاتر را روبه روي انسان بگشايد.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود راه ماندگاري، راه اثرگذاري و نحوه تعامل آن با ديگران را ثبت انديشه دانست و از اين روي نمايشگاه کتاب را «يک رويداد عظيم انساني» خواند.

نظر شما