شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۳۷۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
جلسات هفتگي «باهم بخوانيم» براي آشنايي شهروندان با ادبيات و به ويژه ادبيات داستاني هر هفته در قالب کتابخواني دسته جمعي در فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، حامد علائيان، مسئول کانون ادبي فرهنگسراي فردوس، گفت: کاهش سرانه مطالعه در کشور يک معضل اساسي است که نمي‌توان آن را يک شبه برطرف کرد. از اين رو در کانون ادبي فردوس بر آن شديم تا با طراحي روش‌هايي چون کتابخواني دسته جمعي و خواندن يک رمان يا چند داستان کوتاه در هر جلسه، ضمن آشنايي افراد با آثار نويسندگان، علاقه‌مندي بيشتري نيز به کتابخواني ايجاد کنيم.


وي برنامه هفته جاري اين جلسات را که سه‌شنبه 20 ارديبهشت برگزار مي‌شود را ويژه خوانش يک داستان كوتاه از چخوف و داستان‌هايي از روژه ساراماگو معرفي کرده و گفت: اين جلسات تا کنون با استقبال گسترده مخاطبان به ويژه مخاطبان ميانسال و کهنسال روبرو شده است. اين افراد بيشتر از جوانان نيز براي خواندن داستان پا پيش مي‌گذارند. اميدواريم نوجوانان و جواناني که امروز بيشتر شنونده خوانش ديگران هستند، به تدريج حضور فعالتري در جلسات داشته باشند.


علائيان از برنامه‌ريزي براي ضبط داستان‌هاي کوتاه در اين کانون و انتشار آن براي علاقه‌مندان به کتابخواني شفاهي خبر داده و گفت: در حال حاضر هم شاهد هستيم که خوانندگان جلسات باهم بخوانيم، بيشتر کتاب را بازي مي‌کنند. با زبان بدن و لحن و کلام به شخصيت‌هاي آن رنگ و جلاي نمايشي مي‌بخشند که بسيار جالب توجه است.


به گفته وي ازابتداي سال 90 در باهم بخوانيم کتابهاي جلال آل احمد، محمدعلي جمالزاده و چخوف خوانده شده است.

نظر شما