پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۷۷۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
همايش فكري جوان ايراني، پرسش‌هاي امروزي (جاي پا) با برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي از 24 تا 28 ارديبهشت‌ماه در تالار شهيد دهشور دانشكده علوم دانشگاه تهران با سخنراني اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، در پي تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر ضرورت برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي ويژه الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت در سطح دانشگاه‌ها، همايش فكري جوان ايراني، پرسش‌هاي امروزي (جاي پا) با پرداختن به موضوعاتي مانند «الگوي اسلامي –ايراني پيشرفت از منظر تاريخي»، «مولفه‌ها و بايسته‌هاي الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت» و «نظام اقتصادي اسلام و الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت» از 24 ارديبهشت‌ماه كار خود را آغاز مي‌كند.


در اولين روز اين همايش كه روز شنبه 24 ارديبهشت‌ماه از ساعت 14 برگزار مي‌شود «عباس سليمي نمين»، «حميدرضا آيت‌الهي»، «محمدحسين رجبي دواني» و «موسي نجفي» به ترتيب به موضوعاتي مانند موانع تاريخي-ساختاري تحقق الگوهاي اسلامي، بازنگري علوم انساني و نقش آن در تحقق الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت، ظرفيت‌هاي علماي اسلام در ساخت تمدن اسلامي و آداب تمدني در نهضت‌هاي بيداري اسلامي مي‌پردازند.


همچنين در روز دوم همايش (يكشنبه 25 ارديبهشت) «آيت‌الله محسن غرويان» در ارتباط با رابطه مردم و حكومت در الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت، «عماد افروغ» در ارتباط با بازخواني هويت در الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت و «علي مطهري» در رابطه با موضوع بايسته‌هاي فرهنگي الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت به سخنراني مي‌پردازند.



«حجت‌الاسلام والمسلمين خسروپناه»، «محسن اسماعيلي» و «مهدي گلشني» سخنرانان روز سوم همايش هستند كه به ترتيب به موضوعاتي مانند جايگاه علم ديني در الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، حقوق بشر اسلامي و الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و مقايسه جريان‌شناسي توليد علم در جهان اسلام و غرب مي‌پردازند.



در روز چهارم همايش (سه‌شنبه 27 ارديبهشت‌ماه) نيز «محمدرضا نهاونديان» در رابطه با اقتصاد جهاني و الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت، «محمدهادي موذن» در ارتباط با بايسته‌هاي جهاد اقتصادي،‌ «حسن سبحاني» در ارتباط با دغدغه‌ها و چشم‌انداز اقتصاد اسلامي و «محمد خوش‌چهره» با موضوع موانع پيش روي الگوهاي ديني پيشرفت سخنراني مي‌كنند.



همايش فكري جوان ايراني، پرسش‌هاي امروزي از سوي خانه شهرياران جوان وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در روزهاي ذكر شده در تالار شهيد دهشور دانشكده علوم دانشگاه تهران برگزار مي‌‌شود.

نظر شما