جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۲
کد خبر: ۳۷۸۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
گالري‌هاي تهران در سومين هفته از ارديبهشت، که براي هنرمندان و گالري‌ها، ماه پربار و پررونقي است، ميزبان نمايشگاه‌هاي متعدد و متنوعي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، نمايشگاه نقاشي‌هاي مريم ابراهيمي‌پور، جمعه 23 ارديبهشت‌ماه در خانه هنرمندان ايران گشايش مي‌يابد. اين مجموعه با عنوان «طبيعت»، ملهم از هنر شرق و در راستاي پژوهش‌هاي تطبيقي بين نقاشي طبيعت در ايران و چين و بررسي نگرش فلسفي تائوئيسم، فلسفه ايران باستان و عرفان اسلامي -به‌ويژه آراي سهروردي و ابن عربي- خلق شده است.




آثار ارائه شده در اين نمايشگاه که در روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه ميرميران خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود، 10 اثر در اندازه‌هاي 100 در 100 تا 120 در 190 سانتي‌متر است. خانه هنرمندان ايران در خيابان طالقاني، خيابان موسوي شمالي(فرصت)، باغ هنر واقع است. اين نمايشگاه تا 29 ارديبهشت ماه همه‌روزه از ساعت 10 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




نمايشگاه نقاشي‌هاي وحيد حکيم با عنوان «نور لا» نيز روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالري اثر افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 12 خردادماه ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز جمعه 30 ارديبهشت و 6 خرداد از ساعت 11 تا 20، پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري اثر در خيابان کريمخان زند، خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، مقابل خانه هنرمندان ايران، پلاک 16 واقع است.




همچنين نمايشگاه آثار ناهيد توکلي با عنوان «خون بر شمشير» روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آران افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا چهارم خردادماه همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان است. گالري آران در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است.




نمايشگاهي با عنوان «کمپوت لحظه‌ها» از سميرا اسکندرفر نيز روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري «محسن» افتتاح مي‌شود.




همچنين روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه نمايشگاه نقاشي‌هاي الهام بارسيان در گالري آتبين افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه، 17 اثر با ابعاد 150×130 و 100×100 به نمايش در مي‌آيد كه همگي فيگوراتيو هستند. او در 10 اثر خود از چاپ سيلك كه بخشي از آن با عكاسي كار شده، استفاده كرده است و هفت اثر ديگر صرفا نقاشي هستند و با تكنيك اكريليك روي بوم خلق شده‌اند.




اين نمايشگاه تا سه شنبه سوم خرداد در گالري آتبين داير است و علاقمندان مي‌توانند از اين آثار ديدن کنند. گالري آتبين در خيابان ولي‌عصر(عج)، ضلع جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 واقع است.




نمايشگاه نقاشي‌هاي نوشين ايپكچي نيز روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه در گالري دي افتتاح خواهد شد. در اين نمايشگاه 16 اثر با ابعاد متفاوت از 40×60 تا 180×280 با تكنيك رنگ روغن و مداد رنگي در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.




اين نمايشگاه تا سه شنبه سوم خرداد در گالري دي داير است و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از اين آثار ديدن کنند. گالري دي در خيابان نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، كوچه ناز يک، بن‌بست ترانه، پلاك 3 واقع است.




همچنين نمايشگاه نقاشي و مجسمه‌هاي پارچه‌اي ناهيد داورپناه روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. ناهيد داورپناه، نقاش، مجسمه‌ساز و مدير يک آموزشگاه آزاد هنرهاي تجسمي است. وي عضو انجمن هنرمندان نقاش ايران است و تاکنون در نمايشگاه‌هاي انفرادي و گروهي متعددي در ايران و خارج از ايران شرکت داشته است. نمايشگاه آتي وي در گالري گلستان، مجسمه‌هايي را در بر خواهد داشت که با پارچه و مفتول ساخته شده‌اند و اغلب آن‌ها پرنده هستند.




گالري گلستان واقع در خيابان دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34، از 23 ارديبهشت تا چهارم خردادماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 18 ميزبان اين آثار و پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




نمايشگاه عكس‌هاي پريسا دمندان با عنوان «در برابر چشمهايت» نيز از جمعه 23 ارديبهشت‌ماه در گالري شماره 6 برپا خواهد شد. اين نمايشگاه که عکس‌هايي از زنان ايران را در دوره پس از کشف حجاب در سال‌هاي 1300 تا 1340 در بر دارد، تنها براي زنان برپا مي‌شود و بازديد از آن براي آقايان ممنوع است.




اين نمايشگاه تا سوم خردادماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالري شماره 6 واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه هجدهم، پلاک 6 پذيراي بانوان علاقمند خواهد بود.




در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) نيز نمايشگاه بين‌المللي «اميد براي ژاپن» از روز سه‌شنبه 20 ارديبهشت برپا شده است. اين نمايشگاه شامل 100 اثر در ابعاد 100 در 70 سانتيمتر از هنرمندان کشورهاي مختلف از جمله لهستان، مکزيک، ايران، ترکيه، ايتاليا، مجارستان، کره جنوبي، هند، روسيه، اسپانيا، برزيل، کلمبيا، يونان و ... است که توسط يزدان سعدي و طي دعوتي از طراحان و هنرمندان سراسر جهان در فرصتي 2 ماهه جمع‌آوري شده است و دربردارنده همنوايي طراحان گرافيک سراسر جهان با صدمه ديدگان ژاپني و همچون مرهمي بر درد بزرگشان است.




اين نمايشگاه تا چهارم خرداد ماه همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل از ساعت 9 تا 18 پذيراي هنرمندان و هنردوستان خواهد بود. موزه هنر امام علي(ع) در خيابان ولي عصر(عج)، روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، شماره 35 واقع است.




همچنين از نمايشگاه‌هايي که از هفته گذشته افتتاح شده‌اند و اين هفته نيز ادامه خواهند داشت مي‌توان به نمايشگاه آثار حسينعلي ذابحي در گالري هور اشاره کرد. آثار به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه ادامه آثار پيشين ذابحي هستند و به شيوه اکسپرسيونيسم خلق شده‌‌اند. تکنيک اين آثار رنگ و روغن است و اغلب آن‌ها محصول سال 89 و 90 هستند.




نمايشگاه مجسمه‌هاي رخساره بنايي و اميد بنايي نيز که از 16 ارديبهشت در گالري گلستان برپا بود، از 23 تا 29 ارديبهشت‌ماه در تالار زمستان خانه هنرمندان ايران ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. خانه هنرمندان ايران در خيابان طالقاني، خيابان موسوي شمالي، باغ هنر واقع است.




همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي شادي مهسا که از روز جمعه 16 ارديبهشت‌ماه در گالري سيحون افتتاح شده است، تا 28 ارديبهشت‌ماه در گالري سيحون واقع در خيابان خالد اسلامبولي(وزرا)، خيابان چهارم، پلاک 11 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




منتخب نقاشي‌هاي دهه بيست زنده ياد علي اصغر پتگر نيز از جمعه 16 ارديبهشت در گالري مريم فصيحي هرندي افتتاح شده است. اين مجموعه تا 10 خرداد در اين گالري به نشاني دروس، خيابان وارسته، کوچه مشايخي، پلاک 11 برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.




همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي اميد شايان تا 26 ارديبهشت‌ماه همه‌روزه به جز يکشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 در گالري ماه واقع در خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 ميزبان علاقه‌مندان است. گالري ماه در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود.




مجسمه‌هاي حامد رشتيان نيز با عنوان «آنها» از جمعه 16 ارديبهشت در گالري اعتماد به نمايش گذاشته شده و تا 27 ارديبهشت‌ماه همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، سه راه ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دو راهي سمت راست، پلاک 4 پذيراي بازديدکنندگان است.




همچنين نمايشگاه عکس‌هاي علي هاشمي در نگارخانه مرتضي مميز، خط و نقاشي خسرو شيرچي در نگارخانه ميرميران، نمايشگاه سازهاي سنتي ابداعي محمدرضا شجريان در نگارخانه غلامحسين نامي و تالار بهار، نمايشگاه عکس‌هاي فردين نظري در تالار تابستان، نمايشگاه عکس فرزانه کلانتري در تالار پاييز و نمايشگاه عکس ميترا محاسني در تالار زمستان خانه هنرمندان ايران نيز تا 26 ارديبهشت برپا خواهند بود. خانه هنرمندان ايران در تهران، خيابان طالقاني، خيابان موسوي، خانه هنرمندان واقع شده است.


نظر شما