جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۷۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
نماينده جهاد اسلامي در ايران با بيان اينکه موضوع ايجاد سفارت ايران در غزه يک موضوع طبيعي است، گفت: غزه اکنون تقريباً منطقه‌اي آزاد از اشغال است و همانطور که ايران در آينده در مصر سفارتخانه فعالي خواهد داشت در غزه نيز چنين است.

«ناصر ابوشريف» نماينده جهاد اسلامي در ايران، در خصوص تأسيس سفارتخانه و يا دفتر نمايندگي در غزه پس از ايجاد دولت مستقل فلسطين، اظهار داشت: اين يک موضوع طبيعي است که ايران در غزه نمايندگي داشته باشد. ايران اولين دولتي است که فلسطين را به رسميت شناخت و سفارت فلسطين را در کشور خود تأسيس کرد و امروز سفير فلسطين در ايران فعاليت مي‌کند، پس طبيعي است که ايران در غزه که اکنون تقريباً منطقه‌اي آزاد از اشغال است نماينده داشته باشد، همانطور که در آينده در مصر سفارتخانه فعالي خواهد داشت.

 

وي در خصوص توافقنامه صلح بين فتح و حماس نيز اظهار داشت: دو طرف به صورت جدي فعاليت خود را پيش مي‌برند، حال چه بر اساس منافع خود باشد يا نه، اما در نهايت به سود ملت فلسطين خواهد بود که آشتي ملي صورت بگيرد.

 

نماينده جهاد اسلامي در ايران با اشاره به مشکلاتي که ممکن در آينده گريبانگير اين توافقنامه شود مانند مشکلات در راه تشکيل دولت و موضوع امنيت، يادآور شد: به عقيده من همه طرفين جدي هستند و در راستاي حل اين مشکلات تلاش مي‌کنند.

 

وي در خصوص تأثير اين توافق بر جريان مقاومت نيز گفت: اگر چه اين توافق در آينده نزديک تأثير چنداني بر مقاومت نداشته باشد، ولي باعث کاهش فشارها بر مقاومت خواهد شد همچنين فرصت را براي مقاومت فراهم مي‌کند که خود را بازسازي و تقويت کند در حالي که رويارويي با رژيم صهيونيستي حتمي است زيرا که اين رژيم تشکيل کشور مستقل فلسطيني را رد مي‌کند.

 

ابوشريف يادآور شد: ما بايد متحد باشيم نه متفرق و چند دسته چرا که روزهاي آينده شاهد رويارويي جدي با رژيم صهيونيستي خواهيم بود.

نظر شما